خصوصی سازی جنگ، افغانستان را به سرنوشت عراق و سوریه دچار می کند

    کد خبر :381075

مجلس سنای افغانستان در واکنش به خصوصی سازی جنگ آمریکا در افغانستان گفت که با این اقدام این کشور به سرنوشت سوریه و عراق دچار می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از افق، مجلس سنای افغانستان در نشست امروز خود به احتمال خصوصی سازی جنگ آمریکا در افغانستان واکنش نشان داد و گفت که با این کار، این کشور به سرنوشت عراق و سوریه دچار خواهد شد.

«فضل‌ هادی مسلم‌ یار» رئیس مجلس سنای افغانستان در این نشست گفت که خصوصی سازی جنگ افغانستان برای مردم دردآور و غیرقابل قبول است. وی افزود که افغانستان با آمریکا و ناتو پیمان امنیتی دارد نه با یک شرکت جنگی.

مسلم‌ یار همچنین گفت که آمریکا باید به مردم افغانستان احترام بگذارد و تجربه تلخ سوریه و عراق را در این کشور تکرار نکند. وی تصریح کرد که سپردن جنگ افغانستان به شرکت «بلک واتر» تنها به ضرر افغانستان نیست، بلکه به ضرر منطقه نیز است.

«نبیه مصطفوی زاده» عضو دیگر مجلس سنا نیز گفت که تجربه نشان داده است که با خصوصی‌سازی جنگ وضعیت بدتر می‌شود و این کشور به سرنوشت عراق دچار خواهد شد.

در همین حال «گلالی اکبری» سناتور دیگر افغانستان گفت که این کشور با آمریکا پیمان امنیتی امضا کرده است از این رو مسئولیت مهار کردن جنگ افغانستان به عهده آمریکا است.

این گفته‌ها پس از آن مطرح می‌شود که رئیس شرکت بلک واتر به تازگی اعلام کرده است که برای به عهده گرفتن مسئولیت جنگ افغانستان به دولت آمریکا پیشنهاد داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید