کارآگاه نجفی خبر داد

خسارت ۵ میلیاردی و بازداشت یکی از عاملان قطع ۲ هزار خط تلفن

    کد خبر :692867

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی از دستگیری یکی از سارقان تجهیزات حوضچه‌های مخابراتی که باعث قطع بیش از ۲ هزار خط در مرکز شهر و خسارت ۵ میلیاردی شده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در تشریح این خبر اظهار کرد: ششم آبان ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی از شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی بیان داشت: نماینده شرکت مخابرات در اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت حاضر و اظهار داشت، یازدهم مهرماه ساعت ۶ صبح متوجه قطعی خطوط تلفن‌های محدوده‌های میدان انقلاب، خیابان کارگر، لبافی نژاد و میدان حر شدیم، با عازم تیم‌های مهندسی، مشخص شد حوضچه تجهیزات مخابراتی و کابل‌های تقاطع لبافی نژاد و چهار راه ابوریحان توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته و موجب ورود خسارت ۳ میلیارد ریالی شده اند.

کارآگاه نجفی تصریح کرد: کارآگاهان برای تحقیقات پلیسی راهی محل سرقت شدند و در تحقیقات میدانی به دست آوردند، ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودرو نیسان وانت طوسی رنگ سرقت را انجام داده اند.

نجفی عنوان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی پرونده مشابه دیگری مبنی بر سرقت تجهیزات مخابراتی در محدوده میدان بهارستان در فاصله کمتر از ۱۰ روز به اداره هفدهم ارجاع شد که در بررسی‌ها اولیه مشخص شد سرقت توسط همان افراد انجام گرفته و این بار نیز موجب ورود خسارت ۲ میلیاردی شده اند.

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند پلاک انتظامی خودرو سارقان را شناسایی و در پایش های اطلاعاتی مالک خودرو به نام “جمال” ۴۳ ساله ساکن محدوده نازی آباد را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی سوابق کیفری مالک خودرو، مشخص شد وی پیش تر با همین عناوین مجرمانه به دفعات مختلف دستگیر شده است، اضافه کرد: با هماهنگی‌های قضائی مالک خودرو در سوم اسفند ماه در مخفیگاهش دستگیر و خودرو نیسان وانت نیز در آن محل کشف شد و متهم به اداره هفدهم انتقال یافت.

نجفی ابراز داشت: متهم در بازجویی‌های پلیسی اظهار داشت، سرقت‌ها را به اتفاق ۲ همدستش انجام داده است و اموال را به افراد ناشناس در محدوده جنوب تهران فروخته اند و پول حاصله را بین خود تقسیم کرده اند.

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد همدستان متهم تحت تعقیب سایر مراجع قضائی نیز بوده و اکنون به شهرهای غربی کشور متواری شده اند، ادامه داد: جمال با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شده و دستگیری هر دو متهم متواری در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید