خرید دلار از صرافی یا دلالان؟ کدام گزینه مقرون به صرفه تر است؟!

    کد خبر :919182

خرید دلار و یورو از جمله مواردی است که این روزها زیاد در مورد آن شنیده ایم. نوسانات ارزی در چند سال اخیر سبب شده اند تا افراد تصمیم بگیرند سرمایه خود را به یکی از ارزهای رایج در سراسر دنیا تبدیل کنند و سپس اقدام به مهاجرت نمایند. همچنین، بسیاری از افراد دلار و یورو را برای سرمایه گذاری می خرند تا سرمایه خود را افزایش دهند. به همین دلیل جای تعجب نیست سوالات زیادی در مورد قیمت یورو و ارزهای دیگر پرسیده می شود. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

چرا باید از صرافی ها خرید کنیم؟

صرافی ها از جمله مراکزی هستند که زیر نظر بانک مرکزی کار و فعالیت می کنند. این مراکز ابلاغیه های سازمان بانک را دریافت کرده و موظف به اجرای آنها هستند. همین امر سبب می شود یک نهاد دولتی بر روند خرید و فروش ارز از جمله خرید دلار نظارت داشته باشد و بسیاری از کلاهبرداران دیگر نمی توانند با نقشه های خود به دیگران آسیب وارد کنند. به همین دلیل، کسانی که می خواهند ارزهای خود را بدون هیچ گونه نگرانی خریداری کنند باید حتما به صرافی بروند.

آیا در صرافی به افراد رسید داده می شود؟

پس از آنکه برای خرید دلار از صرافی اقدام کردید، به شما رسیدی تعلق می گیرد. این رسید تمامی اطلاعات را به خوبی نشان می دهد و در تمامی مراکز حقوقی و قانونی قابل قبول است. اگر به هر دلیلی شما به این نتیجه رسیدید که صرافی در حق شما اجحاف کرده است و یا حق شما را خورده است، با در دست داشتن این رسید م توانید برای مطالبه حق خود اقدام نمایید. این امر می تواند به شما اطمینان دهد که در حال خرید ارز از یک مرکز معتبر هستید.

برای خرید دلار در صرافی به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر می خواهید برای خرید ارز از صرافی ها اقدام کنید باید حتما کارت ملی معتبر را به صرافی ها ارائه دهید. بهتر است بدانید شناسنامه و هیچ مدرک دیگری در صرافی ها قابل قبول نیست و هرگز آنها بدون کارت ملی معتبر به افراد ارز نمی دهند. به همین دلیل، اگر می خواهید برای خرید ارز به صرافی بروید، از قبل مدارک خود را آماده سازید تا در آنجا معطل نشوید.

چرا قیمت دلالان پایین است؟

وقتی برای خرید ارز به خیابان می روید با افرادی رو به رو می شوید که در حال فریاد زدن هستند و می گویند که ارز می فروشند. ممکن است اغوا شوید که ارز خود را از آنها بخرید زیرا قیمت پایین تری را به شما پیشنهاد می دهند و شما با بودجه ای که دارید می توانید ارز بیشتری بخرید.

اما نگاهی به آمارهای مراجعه کنندگان به مراجع قانونی نشان می دهد که این افراد ارزهای تقلبی می فروشند و تشخیص ارز تقلبی از ارز اصلی کار دشواری است. به همین دلیل، خرید ارز پایین تر از این افراد هرگز مقرون به صرفه نیست و ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

رسید ندارید، ادعای شما ثابت نمی شود!

مسئله دیگری که در خرید دلار از دلالان باید به آن توجه داشته باشید این است که در خرید ارز از دلالان هیچ گونه رسید و یا سندی به شما ارائه نمی شود. در نتیجه، اگر به مراجع قانونی بروید باید سختی و چالش های زیادی را تحمل کنید تا بتوانید ادعای خود را اثبات کنید. همچنین، یافتن فردی که به شما ارز تقلبی فروخته است ممکن است دشوار باشد. زیرا آنها مکان مشخصی ندارند و ممکن است روزی آنجا باشند و روز دیگر به آن مکان نیایند.

قیمت یورو چقدر است؟

امروزه سوالات زیادی در مورد قیمت یورو پرسیده می شود. با توجه به این موضوع که قیمت یورو و ارزهای دیگر به صورت روزانه تغییر می کند شما باید قیمت دلار را به صورت روزانه استعلام بگیرید. تنش های بین المللی ایران با کشورهای دیگر از جمله مواردی هستند که بر قیمت ارز اثر می گذارند. برای استعلام قیمت ارز باید به کانال های معتبر مراجعه کنید. صرافی های معتبری که دارای وب سایت هستند قیمت ارز را به صورت روزانه وارد می کنند و شما می توانید از آن مرکز اطلاعات دقیق را بدست بیاورید.

برای خرید دلار به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد دلایل خرید ارز از صرافی ها در اختیار شما قرار دهیم. صرافی ها مراکز معتبری هستند که زیر نظر بانک مرکزی کار می کنند و در زمان خرید ارز به مشتریان رسید ارائه می دهند. این رسید در تمامی مراکز معتبر قانوی قابل استناد است.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید دلار و یا استعلام قیمت یورو هستید، می توانید به سایت صرافی علیرضا (alirezaxchange.com) مراجعه کنید. این سایت قیمت ها را به صورت روزانه اعلام می کند و کانال های مختلفی را برای کاربرانش در نظر گرفته است تا راحت تر بتوانند به اطلاعات مرتبط با ارزها دسترسی داشته باشند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید