خروج ۴۰ کارتن کتاب‌های ممنوعه ناشران خارجی از ایران

    کد خبر :290411

مدیر کمیته ناشران خارجی از الزام خروج کتاب‌های ممنوعه ناشران خارجی که در حدود ۳۰ تا ۴۰ کارتن است از ایران خبر داد.

داوود موسایی، مدیر کمیته ناشران خارجی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،با اشاره به تخلیه بارهای ناشران خارجی از گمرک نمایشگاه گفت: بارهای ناشران خارجی باید تاکنون از گمرک نمایشگاه خارج شده باشد،‌ اما باید دقت کنیم که این بارها عمدتا از ایران خارج نمی‌شوند،‌ چرا که معمولاً توسط نمایندگی ها و موزعین قبل از نمایشگاه وارد ایران می‌شوند و آن‌هایی که فروش نرفته است همچنان باقی می‌ماند و در طول سال بفروش می‌رود.

وی ادامه داد:‌ اما بخش دیگری از بارهای ناشران کتاب‌های ممنوعه است،‌ کتاب‌هایی که کمیته نظارت محتوایی ورود آن‌ها را به نمایشگاه ممنوع دانسته است،‌ این کتاب‌ها که در حد 30 تا 40 کارتن هستند باید از ایران خارج شوند.

موسایی با اشاره به پرداخت‌های ارزی نیز گفت:‌ ناشران در حال تکمیل مدارک هستند،‌ اما تاکنون ریالی پرداخت انجام نشده است،‌ امیدواریم ظرف یک ماه این پرداخت‌ها انجام شود.

وی وضعیت بخش ناشران خارجی نمایشگاه این دوره رامناسبت‌تر از سایر دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: ناشران خارجی نیز امسال رضایت بهتری داشتند.

به گزارش تسنیم ،مدیر انتشارات فرهنگ معاصر وضعیت کیفی نشر خارجی در جهان را راضی‌کننده ندانست و گفت: من به عنوان مدیر کمیته ناشران خارجی از سطح کیفی حضور ناشران اصلا راضی نبودم،‌ این سنتی است که 30 سال جا افتاده است و یک دفعه نمی‌توان آن را تغییر دارد،‌ اما برای سال 98 باید تغییراتی ایجاد کرد و ناشران بروزتر با آثار جدیدتر در نمایشگاه شرکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید