خاکسپاری شینزو آبه با حضور مقامات خارجی/ عکس

    کد خبر :943323
خاکسپاری شینزو آبه با حضور مقامات خارجی

مراسم خاکسپاری دولتی نخست وزیر سابق ژاپن با حضور بیش از ۴ هزار مقام خارجی و ژاپنی در سایه تدابیر امنیتی شدید و انتقادات گسترده برگزار می‌شود.

دولت ژاپن امروز (سه‌شنبه) مراسم تدفین گرانبها و پرجنجالی برای «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن که دو ماه قبل ترور شد، ترتیب داده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، ژاپن در حالی این مراسم را برگزار می‌کند که هزینه هنگفتی که صرف این مراسم شده انتقاد‌ها و مخالفت‌های بسیاری را برانگیخته است.

انتظار می‌رود بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در این مراسم حضور داشته باشند که در استادیوم «نیپون بودوکان» در منطقه چیودا و در درون پارک کیتانومارو در توکیو پایتخت ژاپن، برگزار می شود، از جمله مهمان‌های حاضر در این مراسم «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، خواهند بود.

در حال حاضر خاکستر شینزو آبه به محل مراسم منتقل شده و دولت ژاپن هم فیلمی برای ادای احترام به او پخش کرده است. پس از این فیلم «فومیو کیشیدا» نخست وزیر کنونی ژاپن، سخنرانی یادبودی برای آبه ایراد کرد و در آن از شجاعت و فداکاری‌های او گفت.

برخی دیگر از شخصیت‌های دولتی از جمله «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر سابق این کشور، که سال‌ها دست راست آبه بود، نیز پیش از اهدای گل و تعظیم، سخنانی را بیان کردند.

«گارد افتخار، سلام با اسلحه، و اجرای موسیقی، قبل از پذیرایی دولتی برای بازدید از مقامات خارجی» از جمله اقدامات دیگری است که در این مراسم اجرا می شود و در حال حاضر پلیس ژاپن امنیت را در منطقه برگزاری مراسم تشدید کرده و خبرگزاری رسمی ژاپن هم اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر ۲۰ هزار نیروی پلیس در اطراف مستقر خواهند شد.

خاکسپاری شینزو آبه با حضور مقامات خارجی

البته با تمام این تدابیر درگیری میان پلیس و افراد معترض در بیرون محل برگزاری مراسم گزارش شده است.

آبه دو دوره از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ و پس از آن از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر ژاپن بود. فومیو کیشیدا هم پس از او در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ به عنوان نخست‌وزیر ژاپن برگزیده شد.

تیرماه امسال نخست وزیر سابق ژاپن حین سخنرانی با اسلحه دست ساز ترور شد. مقامات ژاپنی از جمله «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن به نقص‌های امنیتی در جریان این سخنرانی اعتراف کرده‌اند. کارشناسان گفته اند که امنیت در روز تیراندازی کافی نبوده و هشت کارشناس امنیتی که فیلم را بررسی کردند به رویترز گفتند امکان نجات جان آبه وجود داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید