خاموش شدن برج آزادی همزمان با «ساعت زمین»

    کد خبر :796182

چراغ‌های برج آزادی همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» امشب- هفتم فروردین- در حمایت از محیط زیست به مدت یک ساعت خاموش شد.

به گزارش ایرنا از اعلام شامگاه روابط عمومی برج آزادی، چراغ‌های این بنای تاریخی و ملی امشب(هفتم فررودین) مصادف با ۲۶ مارس همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت خاموش شد.

هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین چراغ‌های منازل‌شان و همه وسایل الکترونیکی را خاموش می‌کنند تا به زمین دست دوستی بدهند؛ چراکه انسان‌ها تنها موجوداتی هستند که سرنوشت کره زمین را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. با این حرکت نمادین می‌توان حتی برای چند دقیقه در طول سال، بشر به خود ثابت کند که با تمام قدرت و تسلطی که بر زمین دارد، همچنان مدیون منابع آن است.

این اقدام نمادین بهانه‌ای است برای جلب توجه مردم جهان به وضعیت محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه‌های این رویداد؛ برج آزادی به عنوان نماد ملی کشور در راستای حمایت از این چالش همه ساله خاموش می‌شود.

برج آزادی سال ۱۳۴۹ توسط حسین امانت معمار ایرانی ساخته شد و دی ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید، معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید