خاطره انگیزترین خودرو اروپایی پرقدرت تر شد

    کد خبر :814853
خاطره انگیزترین خودرو اروپایی پرقدرت تر شد

اوپل مانتا، مجهز به قدرت ۱۴۷ اسب بخار شده است که هنوز هم از طریق جعبه دنده چهار سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

اوپل مانتا در دهه ۱۹۷۰ عمدتا یک اتومبیل در بازار اروپا بود و چهار سال هم در ایالات متحده فروخته شد. مانتا A کوچک، سبک و کم اسب بخار و برد است و طرفداران خاص خود را دارد.

تعداد کمی از آمریکایی‌ها اوپل مانتا را به یاد می‌آورند و از سال ۷۱ تا ۷۵ در اینجا فروخته شد. گرچه از مدت‌ها پیش مانتا B به عنوان یک خودرو مسابقه ای دیده می‌شد و حالا تصویر جدیدی از این خودرو منتشر شده است و نشان می دهد این خودرو به روز رسانی هایی داشته است. مانتا A همیشه به عنوان یک اتومبیلی با قیمت مناسب برای تمام مردم در نظر گرفته شده است.

قیمت مدل‌های قدیمی مانتا A مدت هاست که در حال افزایش است. مهندسان اوپل یک مانتای A را به یک خودروی کوچک و اسپرت مستقل تبدیل کردند. در مانتای اصلی مجهز به پیشرانه‌های چهار سیلندر ۱.۲، ۱.۶- و ۱.۹ لیتری با قدرت ۶۰ تا ۱۰۵ اسب بخار بود و برای سرعت صفر تا 100 کیلومتردر ساعت حدود ۱۱ ثانیه نیاز بود.

اکنون تبدیل الکتریکی قدرت به ۱۴۷ اسب بخار می‌رسد که هنوز هم از طریق جعبه دنده چهار سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سواری از طریق چرخ دنده امکان پذیر است، همچنین می‌توانید آن را در دنده چهارم بگذارید. گشتاور موجود در آن ۱۸۸ پوند فوت گشتاور، سه دنده اول را کاملاً اختیاری نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسته باتری ۳۱.۰ کیلووات ساعتی نسبتاً کوچک که می‌تواند با ۹ کیلووات شارژ شود، محدوده 201 کیلومتر را دارد، اما همچنین به حفظ وزن تقریباً ۲۵۰۰ پوند نیز کمک می‌کند. این EV چابک است و دوست دارد در جاده های پر پیچ و خم رانده شود، مخصوصاً از آنجا که تایر‌های ۱۹۵ / ۴۰R-۱۷ جلو و ۲۰۵ / ۴۰R-۱۷ عقب آن، روی چرخ‌های رونال، قدرت کنترل بسیار بیشتری نسبت به لاستیک اصلی مانتا دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید