حمله مادر یک آمریکایی بازداشت شده در سوریه به پامپئو

    کد خبر :756706

مادر “آستین تایس”، یک خبرنگار آزاد آمریکایی و افسر سابق یگان تفنگداران دریایی این کشور که در سال ۲۰۱۲ حین گزارش دادن در سوریه ناپدید شد، مایک پامپئو را متهم به تضعیف تلاشها برای آزاد کردن پسرش کرد.

دبورا تایس، در بیانیه‌ای که در آستانه برگزاری انتخابات سوم نوامبر آمریکا منتشر ساخت، ظاهرا تلاش کرده تا مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور را مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری که تمایلش را به بازگرداندن تایس و دیگر شهروندان آمریکایی گرفتار بازداشت در کشورهای خارجی اعلام کرده، قرار دهد.

او اظهار کرد: متاسفانه در قبال آستین، مایک پامپئو دارد تلاشهای حیاتی رئیس جمهور را تضعیف کرده و با هر شکل از تعامل دیپلماتیک مستقیم با دولت سوریه مخالفت می‌کند.

او نوشت: رئیس جمهور ترامپ متعهد به مشاهده آزادی آستین است، در حالی که مایک پامپئو مایل به قبول ادامه بازداشت او است.

یک مقام دولت دونالد ترامپ در تاریخ ۱۸ اکتبر گزارش یک نشریه درباره اینکه در سال جاری میلادی یک مقام کاخ سفید برای دیدارهایی با دولت سوریه و تلاش برای آزاد شدن تایس و یک شهروند دیگر آمریکایی به دمشق سفر کرده را تایید کرد.

پامپئو در تاریخ ۲۱ اکتبر در پاسخ به سوالی درباره این گزارش و مساله آمادگی واشنگتن برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از سوریه با هدف رقم زدن آزادی آنها اظهار کرد: ما به تلاش برای رقم زدن بازگشت نه فقط آستین بلکه هر آمریکایی که در اسارت است ادامه خواهیم داد. اما قرار نیست برای انجام این کار سیاست آمریکا را تغییر دهیم.

پامپئو ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور به روشنی گفته، ما برای بازگشت گروگانها هزینه پرداخت نمی‌کنیم.

حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی بعد از کاهش شدید تعداد نظامیانی که در ابتدا به شمال شرق سوریه فرستاده شده بودند تا شبه نظامیان داعش را از پایگاه‌هایشان در آن کشور بیرون برانند، در آنجا باقی مانده‌اند.

به گزارش ایسنا، مادر تایس در توصیف موضع پامپئو گفت: اساسا او مایل به انجام هیچ کاری برای بازگرداندن پسر من به خانه نیست.

او همچنین بیان کرد، “ترامپ می‌تواند و باید بر تداوم گفتگو با دولت سوریه تاکید کند”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید