حملات طالبان به مرکز ولایت بلخ

    کد خبر :834806

گروه طالبان به نفوذ خود در ولایت سمنگان ادامه می‌دهد و پس از حملاتی به مراکز پنج ولایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، حملاتی را به مزار شریف، مرکز ولایت بلخ آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان توییت کرد که نیروهای این گروه از چهار جهت به شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ حمله کرده‌اند و درگیری‌ ادامه دارد.

مجاهد چند ساعت پس از اعلام کنترل بر منطقه حضرت سلطان و دفاتر دولتی در این ولایت شمالی، نوشت: کنترل ورودی شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان را به دست گرفتیم و در درگیری‌ها پیشروی کردیم.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد ادعا کرده که شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان امروز به دست طالبان سقوط کرده است.

پیش از این حاجی رازمحمد، رئیس شورای ولایتی سمنگان گفته بود که طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر شهر ایبک، مرکز این ولایت حمله کرده بودند.

در همین حال دو قانونگذار از سمنگان، به نام‌های عبدالله الله محمدی و ضیاءالدین ضیاء گفتند که اکثر مناطق شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان بعدازظهر امروز به دست طالبان افتاد.

​از سویی هم، این عضو شورای ولایتی سمنگان گفت که نیروهای امنیتی از شهرستان حضرت سلطان این ولایت به‌خاطر «حفاظت از شهر ایبک» به این شهر منتقل شده‌اند. او گفت که هم‌اکنون شهرستان حضرت سلطان در کنترل طالبان است.

با این حال، مقامات رسمی هنوز سقوط این ولایت را تایید نکردند.

اما معاون والی سمنگان گفت، نیروهای امنیتی دولتی بدون هیچ درگیری و مقاومتی از شهر خارج شدند.

طالبان عصر یکشنبه نیز از کنترل خود بر مراکز سه ولایت یعنی شهرهای قندوز مرکز قندوز، شهر سرپل، مرکز سرپل و شهر تالقان، مرکز ولایت تخار خبر داد.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به شبکه خبری الجزیره گفت: این دولت افغانستان است که جنگ را انتخاب کرد چرا که روز دوم عید قربان عملیات نظامی را علیه طالبان کلید زد و آنچه طالبان انجام می‌دهد، در واقع واکنش است.

در مقابل یک منبع در دولت افغانستان به شبکه خبری الجزیره گفت: یک دستگاه خودروی نیروهای دولتی در ولایت قندهار با یک بمب‌دست‌ساز منفجر شد.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: نیروهای دولتی عملیات نظامی را برای بازپس‌گیری شهر قندوز آغاز کرده و کنترل بیشتر مناطق آن را به دست گرفتند.

این وزارتخانه افزود: عملیات نظامی علیه نیروهای طالبان در دو ولایت جوزجان و سرپل گسترش خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید