حملات سنگین و کوبنده سپاه به پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل در عراق

    کد خبر :895138

بامداد گذشته ده ها موشک نقطه زن از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت پایگاه های جاسوسی اسرائیل در اقلیم کردستان عراق شلیک شد.

«بازتاب»، بر اساس اطلاعات منتشر شده در حملات سنگین بامداد امروز، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل واقع در شمال عراق با «موشک‌های بالستیک» مورد ضربه قرار گرفتند.

در همین رابطه برخی نهادهای کردستان عراق نیز گفته‌اند که در این حملات، ۱۲ موشک بالستیک شلیک شده است.

همچنین سازمان ضد تروریسم منطقه کردستان عراق ضمن اشاره به اصابت ۱۲ فروند موشک به اربیل، مدعی شد: «این موشک‌ها از جایی در خارج از عراق و جهت شرق این کشور شلیک شده‌اند.»

بر اساس این گزارش در حالی که برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که در حملات موشکی امشب کسی کشته نشده است، النُجَباء مدعی شده است که رصد پروازها نشان از پرواز یک هواپیمای C17 آمریکایی (هواپیما آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی رامشتاین به سمت اربیل دارد.

خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه در این باره نوشت: این منبع دقایقی بعد طبق اطلاعات اولیه گزارش داد: «شاهدان محلی می گویند حداقل ۶ راکت به مجتمع زرین اصابت کرد».

صابرین نیوز همچنین خبر داد که تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی آمریکایی در حال پرواز در آسمان اربیل هستند و حمل ونقل غیرنظامی هوایی نیز در منطقه متوقف شده است.

این رسانه در مطلبی اختصاصی نوشت: «گیرنده های adsb در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارد، متوقف شده اند».

منابع مطلع به صابرین نیوز گفتند: «در پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه اربیل آتش سوزی شده است. آژیرهای خطر نیز در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمد».

در ادامه این گزارش آمده است: «۱۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد. مواضع اشغالگران زیر باران موشک‌های گراد هستند».

همچنین بر اساس گزارشات بیشتر در پی این حمله مقر موساد در جاده تفریحی صلاح الدین ویران شد و عوامل کشته و زخمی شدند.  هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی در کردستان عراق هدف قرار نگرفت و  این عملیات پاسخی به عملیات قبلی اسرائیل علیه ایران است که از کردستان عراق انجام شده بود.

همچنین در گزارش مرتبط آمده است که عملیات علیه موساد هیچ ارتباطی با عملیات اخیر اسرائیل در سوریه ندارد و پاسخ ایران به شهادت دو تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به دست اسرائیل در زمان مناسب صورت خواهد گرفت.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    به نظرم وقتی اسراییل می اید و در ایران خراب کاری می کند و تو می روی در عراق خرابکاری می کنی مسخره است. اولا در عراق باید می رفتی و می گرفتیشان و همزمان خرابکاری را در خود اسراییل در روز روشن انجام می دادی به همان مدلی که انها انجام داده اند و یا شاید ۱۰ برابر قوی تر. اینکه در عراق کاری انجام دهی و بخواهی شاخ و شونه بکشی و بگی تلافی کردی مسخره است. اینجوری مشکلی حل نمی شود و چه بسا مردم اسراییل اصلا این خبر را نشنوند. یعنی این اخبار موشک باران فقط توسط فارسی زبانها شنیده می شود و تازه ان هم اگر کسی بیاید سایت فارسی زبان در دیگر کشور ها همه اینطوری می نویسند ایران عراق را بمباران کرد و می گویند این کشورهای مسلمان معلوم نیست چه مرگشان است.

دیدگاهتان را بنویسید