حمایت ناتو از اقدامات جدید آمریکا علیه روسیه

    کد خبر :802103

سازمان ناتو از اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم ده ها فرد و نهاد روسیه و اخراج شماری از اعضای هیئت دیپلماتیک این کشور در واشنگتن حمایت کرد.

به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد» مصر، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) عصر روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای، با دولت آمریکا در پی اقدام آن در تحریم ۳۲ فرد و نهاد روسیه و اخراج ۱۰ تن از از اعضای هیئت دیپلماتیک این کشور در واشنگتن، اعلام همبستگی کرد.

ناتو در بیانیه خود ضمن ادعای این که روسیه به نشان دادن یک رویکرد مداوم از رفتار بر هم زننده امنیت و ثبات ادامه می دهد، از تلاش برای دخالت در انتخابات اعضای سازمان از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فعالیت های مخرب سایبری به عنوان نمونه هایی از رویکرد مذکور نام برده است.

در ادامه این بیانیه نیز، سازمان ناتو ضمن اعلام همبستگی با آمریکا، به قدردانی از موضع این کشور و دیگر اعضای سازمان پرداخته مبنی بر این که همه مدارک موجود نشان می دهند که روسیه مسئولیت حمله سایبری تجسسی گسترده سال گذشته میلادی با استفاده از نرم افزار شرکت «سولار ویندز» آمریکا را بر عهده دارد.

ناتو همچنین از روسیه درخواست کرد که بی درنگ از «رفتار بی ثبات کننده» خود دست بکشد و به تعهدات بین المللی خود از جمله توافقنامه ها و تعهدات کنونی مربوط به کنترل تسلیحات و خلع سلاح پایبند باشد.

این در حالی است که ساعتی پیش کاخ سفید در بیانیه ای، اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا، فرمان تحریم ۳۲ فرد و نهاد روسیه به اتهام تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی کشورش و انجام دیگر فعالیت های گمراه کننده و مداخله آمیز را به امضا رسانده است.

کاخ سفید در بیانیه خود همچنین از اقدام دولت آمریکا در اخراج ۱۰ تن از اعضای هیئت دیپلماتیک روسیه در واشنگتن از جمله پنج فرد متهم به فعالیت برای نهادهای اطلاعاتی این کشور خبر داده و تاکید کرد که وزارت خزانه داری آمریکا به همراه اتحادیه اروپا، بریتانیا، استرالیا و کانادا، هشت فرد و نهاد در ارتباط با تسلط مداوم روسیه و فعالیت های این کشور در شبه جزیره «کریمه» را در فهرست تحریم قرار داده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، بانک ها و شرکت های آمریکا نیز از این پس حق ندارند اوراق قرضه صادر شده از نهادهای دولتی روسیه شامل بانک مرکزی، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی این کشور را خریداری یا معامله کنند.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید