حمایت عربستان از هر توافق ضامن عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

    کد خبر :833090

وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر پشتیبانی از هر گونه توافقی که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین کند، مدعی همکاری کشورش با آمریکا برای تضمین ناوبری در سطح جهان شد.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه های خبری «آر تی عربی» روسیه و «الحدث» عربستان، شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه این کشور شامگاه روز سه شنبه خاطر نشان ساخت که کشورش از هر گونه توافق هسته ای که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین کند، پشتیبانی خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، بن فرحان در گفت و گوی آنلاین با یک مرکز تحقیقات آمریکایی، در این باره اظهار داشت: بزرگ ترین چالش، رسیدن به توافقی است که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین کند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه نیز ادعا کرد که ایران همچنان در سراسر منطقه جسورترین است و با تاثیر منفی خود نیز بسیار فعال است جایی که جرات می کند در خاور میانه به طور منفی رفتار کند و همین مسئله نیز حمل و نقل دریایی را به خطر می اندازد، به جنبش حوثی انصارالله یمن سلاح می دهد و در بحران سیاسی لبنان نیز سهیم می شود.

بن فرحان ضمن تاکید بر این که عربستان و آمریکا برای تضمین ناوبری دریایی در سطح جهان همکاری می کنند و مسائل دارای اهتمام دو کشور از جمله ایران و ممانعت از ناوبری را نیز مورد بررسی قرار می دهند، مدعی شد که تهران فرآیند ناوبری بین المللی در خلیج فارس را تهدید می کند.

وزیر خارجه عربستان ضمن ادعای این که نیروهای جنبش انصارالله نیز با سلاح های ایران، ناوبری را تهدید می کنند، با وجود پیشنهاد صلح، به هدف قرار دادن غیر نظامیان سعودی و یمنی ادامه می دهند، تاکید کرد که این جنبش باید به جای راه حل نظامی، مذاکره و گفت و گو را بپذیرد تا بخشی از آینده یمن باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید