حسرت پاکستانی ها از موتور توربوجت ایرانی

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴
    کد خبر :741653

تولید موتور توربوجت ایرانی مورد توجه کشورهای بسیاری از جمله کشورهای همسایه قرار گرفته است. از جمله کشورهای منطقه که درباره پیشرفتهای نظامی و به روز رسانی تجهیزات دفاعی خود حساسیت زیادی دارد، پاکستان است. این کشور که در رقابت سیاسی-نظامی با هندوستان قرار دارد، به توسعه توان دفاعی سایر کشورها حساسیت زیادی دارد و سعی می کند به آخرین تسلیحات روز دست پیدا کند.

یک سایت اندیشکده نظامی پاکستانی با انتشار و انعکاس خبر دستیابی ایران به تولید انبوه موتور توربوجت سبک اوج می نویسد: برای کشوری که قبلا حتی مسواک خود را از سایر کشورها وارد می کرد، دسترسی به تولید این موتور پیشرفته، افتخار بزرگی است.

کاربران سایت این اندیشکده هم با حسرت از دسترسی ایران به خط تولید انبوه موتور توربوجت اوج یاد کرده اند. یکی از کاربران این سایت نوشته است: ما هم توان مهندسی معکوس موتورهای جنگنده را از ۳۰ سال پیش داشتیم ولی تاکنون موفق به رونمایی از آن نشده ایم. با این وجود ایرانیها توانستند این کار را انجام بدهند.

به گزارش خبر آنلاین،کاربران دیگر با اشاره به این که شاید رونمایی از دستاوردهای دفاعی کشورشان به دلایل امنیتی به صلاح نباشد، تاکید کردند ارتش پاکستان هم باید در راستای دستیابی به توان نظامی بالا، فعالتر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید