حبس برای متهمان ردیف دوم و سوم پرونده سکه ثامن

    کد خبر :751093

شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری تهران، رای پرونده سکه ثامن درباره متهمان ردیف دوم و سوم یعنی همسر و خواهر متهم ردیف اول، فرهاد زاهدی‌فر را صادر کرد.

بر اساس این رای متهمان به حبس محکوم شده اند، که جزئیات رای صادره پس از قطعی شدن اعلام می‌شود.
شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین به مدیریت فرهاد زاهدی فر با عنوان سکه ثامن که از سال ۹۵ فعالیت خود را در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آب شده، معاملات حواله شنبه‌ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالا‌های مجاز، دریافت وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی به صورت مجازی آغاز کرده بود، شهریور ۹۷ با عدم پاسخگویی به کاربران و واریز نکردن وجوه آنها، به کلاهبرداری میلیاردی متهم شد.
متهم ردیف اول این پرونده که حدود ۴ هزار شاکی دارد، هفتم مهر ۹۷ از کشور متواری شد، اما پس از مدتی با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشور‌ها شناسایی و با همکاری پلیس بین‌الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و به کشور بازگردانده شد.
پس از تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست، در نهایت این متهم ۱۸ دی ماه ۹۸ در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به حبس، رد مال، پرداخت جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.
به گزارش صدا و سیما؛ با اعتراض فرهاد زاهدیفر متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن به رای صادره، پرونده به شعبه ۶۸ تجدید نظر ارجاع شد که در نهایت خرداد امسال قاضی اسداله مسعودی مقام رئیس شعبه ۶۸ تجدید نظر رای صادره در دادگاه بدوی متهم فرهاد زاهدیفر را تایید کرد.
بر اساس رای صادره، فرهاد زاهدیفر به ۱۵ سال حبس، دو سال تبعید بعد از اتمام مدت حبس و ممنوعیت از مشاغل مرتبط با فعالیت در زمینه‌های ارز و طلا و سکه و فعالیت‌های آنلاین کسب و کار در فضای مجازی محکوم شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید