حاشیه‌های نشست امروز مجلس/ تذکر به معاون وزیر بابت عدم رعایت نظم صحن

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۳۵
    کد خبر :660827

در نشست امروز مجلس، عضو هیأت‌رئیسه در تذکری خطاب به معاون پارلمانی یکی از وزارت‌خانه‌ها خواست که در میان صندلی‌های نمایندگان حضور پیدا نکند.

 

 جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 24 آذر98) مجلس شورای اسلامی دارای برخی حواشی بود که به شرح ذیل است:

 

*مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در حین بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها وقتی موضوع به نظارت بر آنها رسید اعلام کرد مگر ما بیکاریم که در کار شهرداری‌ها دخالت کنیم. ضمن اینکه ورود به جزئیات کار آنها دردی را دوا نخواهد کرد. همچنین وزارت کشور و شوراهای شهر بر کار شهرداری‌ها نظارت می‌کنند و نیازی نیست مجلس در این باره اقدامی انجام دهد.

 

*امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به ایراد سامانه ثبت تذکرات و پیشنهادات نمایندگان مجلس با ناراحتی خاصی خطاب به پزشکیان گفت: از صبح تاکنون چند بار به معاونت قوانین مجلس تذکر دادم این سامانه ایراد دارد اما تاکنون اصلاح نشده است؛ ابطحی و ادیانی نمایندگان خمینی‌شهر و قائم‌شهر و چند نماینده دیگر هم با صدای بلند اعلام کردند ما به دنبال ثبت مخالفت خود در سامانه هستیم اما سامانه فعال نیست؛ بعد از این موضوع پزشکیان از امیرآبادی فراهانی دیگر عضو هیأت رئیسه خواست سامانه را اصلاح کرده و رسیدگی به این موضوع را انجام دهد.

 

* عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هنگامی که نظر این کمیسیون را درباره همسان سازی قراردادهای کارکنان دانشگاه پیام نور قرائت می‌کرد اعلام کرد به دلیل عدم حضور سخنگو من پشت تریبون قرار گرفتم. وی در باره این همسان سازی گفت چرا باید دریافتی حقوق دو کارمند آن هم در یک اداره دارای تبعیض فراوان باشد.

 

* سیدعلی ادیانی نماینده قائم‌شهر در مخالفت با همسان سازی قراردادهای کارکنان دانشگاه پیام نور گفت:‌ قریب به 500 هزار نیروی قراردادی در کشور وجود دارد که 2 هزار نفر آن در دانشگاه پیام نور هستند، اما نمایندگان مجلس آن 495 نفر را ندیدند و به نظرم شورای نگهبان به دلیل تبعیض این موضوع را رد خواهد کرد. پزشکیان رئیس جلسه تذکر ادیانی را وارد دانست اما همین حرف این نائب رئیس مجلس منجر به آن شد که عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه،‌ احمد لاشکی نماینده نوشهر، ساداتی‌نژاد نماینده کاشان به سمت پزشکیان بروند و محجوب و خضری از اعضای کمیسیون اجتماعی هم به محل هیأت رئیسه رفته و با پزشکیان گفتگو کنند.

 

* علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس در تذکری خطاب به معاون پارلمانی وزارت علوم و نیروهای این وزارتخانه خواست که در میان صندلی‌های نمایندگان حضور پیدا نکنند و در صندلی ردیف اول که مختص میهمانان دولتی است، بنشینند.

 

* گفت‌وگوهای طولانی محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در صندلی‌های نمایندگان یکی از حواشی خاص امروز پارلمان بود که بعد از رفتن وکیلی، عبدالرضا هاشم‌زایی دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس با عارف رایزنی کرد.

 

* مصری از نمایندگانی که در رای‌دهی سریعا شرکت می‌کردند تشکر کرد و گفت از دوستانی هم که شرکت نمی‌کنند می‌خواهم و برای آنها دعا می‌کنم سریعا در رای دهی شرکت کنند. وی همچنین گفت برخی‌ها در گوشه پارلمان تجمع کرده‌اند که نمی‌توانم اسامی آنها را ببرم و آنها هم بهتر است در رای‌گیری شرکت کنند.

 

* عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس از نمایندگان مجلسی که در حال رایزنی با نمایندگان دولت بودند خواست برای رای‌دهی به یکی از مواد لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها از دولتمردان فاصله گرفته و به صندلی خود جهت رای‌دهی بازگردند و بعد از رای دادن مجددا به رایزنی با معاونین پارلمانی دولت بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید