جو بایدن پلتفرم هایی نظیر فیسبوک را موجب مرگ مردم می داند

    کد خبر :829039

کاخ سفید در روز جمعه علیه انتشار اطلاعات نادرست پیرامون واکسن کرونا علنا موضع‌گیری کرد و جو بایدن؛ رئیس‌جمهور آمریکا نیز از فیس‌بوک و سایر پلتفرم‌ها بابت صدور مجوز انتشار اطلاعات نادرست و در نتیجه افزایش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری فراگیر کووید 19 مستقیما انتقاد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–پرزیدنت بایدن در پاسخ به درخواست صدور یک پیام برای پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک گفت: “آن‌ها در حال کشتن مردم هستند. پاندمی بیماری تنها در میان افراد واکسینه نشده مشاهده می‌شود و آن‌ها سرگرم کشتن مردم هستند. کاخ سفید به درخواست شفاف‌سازی پیرامون اظهارات رئیس‌جمهور بلافاصله پاسخ نداد.

متن کامل پیام‌های رد و بدل شده به شرح زیر است:

خبرنگار: “پیام شما به پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک چیست؟”

جو بایدن: “آن‌ها در حال کشتن مردم هستند.”

این اظهارات به‌دنبال یک کمپین هماهنگ شده از کاخ سفید برای تحت فشار قرار دادن فیس‌بوک و سایر پلتفرم‌ها و وادار نمودن آن‌ها به مقابله جدی‌تر با انتشار اطلاعات نادرست پیرامون واکسن کرونا ایراد شده است. یک جراح عمومی با نام ویوک مورتی با انتشار گزارشی در روز پنج‌شنبه از پلتفرم‌های مختلف درخواست کرد تا برای آن‌دسته از حساب‌های کاربری که اقدام به اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست می‌کنند؛ مجازات‌های استراتژیک در نظر گرفته شود. وی ضمن گفتگو با رسانه‌های مطبوعاتی مشخصا به موتورهای پیشنهاددهنده الگوریتمی نظیر Facebook News Feed اشاره کرده و از آن‌ها برای دستگیری خاطیان درخواست کمک کرده است.

آقای مورتی خطاب به گزارشگران گفت: “آن‌ها ویژگی‌های محصول نظیر دکمه Like را طراحی کرده‌اند و بابت اشتراک‌گذاری محتوای عاطفی و نه محتوای دقیق به ما پاداش می‌دهند. الگوریتم‌های آن‌ها اطلاعاتی فراتر از آنچه که روی آن کلیک می‌کنیم را در اختیار ما قرار می‌دهند. این پدیده موجب غرق شدن هرچه بیش‌تر ما در اطلاعات نادرست می‌شود.”

نماینده فیس‌بوک با مشاهده این اظهارات از عملکرد پلتفرم خود در مقابله با انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن دفاع کرد. سخنگوی فیس‌بوک گفت: “اتهاماتی که با حقایق در تضاد هستند؛ ما را از مسیر خود منحرف نمی‌کنند. واقعیت این است که بیش از 2 میلیارد نفر، اطلاعات معتبر مربوط به بیماری کووید 19 و واکسن‌ها را در فیس‌بوک مشاهده کرده‌اند؛ رقمی که از هر مکان دیگری در اینترنت بیش‌تر است. همچنین بیش از 3.3 میلیون آمریکایی به منظور یافتن مکان و نحوه تهیه واکسن از ابزار واکسن‌یاب ما استفاده کرده‌اند. بنابراین واقعیات نشان می‌دهند که فیس‌بوک به نجات جان مردم کمک کرده است.”

تعدادی از جمهوری‌خواهان با فشارهای کاخ سفید بر پلتفرم‌های اجتماعی مخالفت کرده و این اقدام را رفتاری غیرقانونی از سوی دولت برای ایجاد محدودیت‌های گفتاری در بخش خصوصی قلمداد می‌کنند. کن باک؛ سناتور جمهوری‌خواه و از هواداران سرسخت اقدامات ضدانحصاری علیه فیس‌بوک معتقد است که کاخ سفید با هدف سانسور مردم آمریکا با فیس‌بوک درگیر شده و این رویکرد نقض صریح حق آزادی اندیشه و بیان در ایالات‌متحده محسوب می‌شود.

واکسن‌های حفاظتی علیه بیماری کووید 19 به شکلی گسترده در ایالات‌متحده قابل دسترس هستند؛ اما طی ماه‌های اخیر سرعت فرآیند واکسیناسیون کاهش یافته است. در نتیجه طی هفته‌های اخیر و به‌دنبال درگیری افراد واکسینه نشده با گونه‌های جدید و مسری بیماری میزان ابتلا و مرگ ومیر ناشی از کووید 19 افزایش یافته است. تمامی واکسن‌های موجود برای ویروس کرونا فرآیندهای آزمایشی دقیق را پشت سر گذاشته‌اند و ایمنی و تاثیرگذاری آن‌ها مورد تائید قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید