جو بایدن رسما پیروز آرای الکترال شد

    کد خبر :767018

ایالت کالیفرنیا نتایج انتخابات سوم نوامبر را به تایید رساند و بدین ترتیب رئیس جمهوری منتخب آمریکا رسما تعداد آرای الکترالی که برای ورود به کاخ سفید در ماه آتی نیاز داشت، به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، مقام ارشد کالیفرنیا جمعه تایید کرد که بعد از بررسی نتایج انتخابات سوم نوامبر، جو بایدن ۵۵ رای الکترال این ایالت را به دست آورده و بدین ترتیب رسما شمار آرای الکترال او به بیش از ۲۷۰ رای لازم رسید.

نتایج انتخابات در کالیفرنیا هرگز مورد ظن و تردید نبود چون ایالتی همواره دموکرات است و بحث تایید آرا در آن صرفا امری تشریفاتی است اما این نقطه عطف برای بایدن، امسال در شرایطی به دست آمده که دونالد ترامپ چندین چالش حقوقی برای تغییر نتایج این انتخابات در چند ایالت کلیدی، پیش از آنکه نتایج در آنها تایید شود، به جریان انداخت تا از پیروزی بایدن جلوگیری کند.

بایدن چند هفته پیش به عنوان پیروز رقابت ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد و اداره خدمات عمومی پس از یک تاخیر به آن اذعان کرد اما کسب بیش از ۲۷۰ کالج الکترال تازه‌ترین گام در تحکیم جایگاه او به عنوان رئیس جمهوری منتخب است.

برگزینندگان این کشور برای دادن رای در ایالت‌هایشان تشکیل جلسه می‌دهند که رای آنها رسما در جلسه مشترک ششم ژانویه در کنگره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بایدن و کامالا هریس، معاون او در بحبوحه گذار قدرت قرار دارند اما ترامپ و متحدانش در کنگره و برخی رسانه‌ها همچنان بدون ارائه سند و مدرک به طرح تقلب انتخاباتی به نفع بایدن دامن می‌زنند.

با این حال، دونالد ترامپ با سیلی از شکست‌های حقوقی در دادگاه‌های جورجیا، میشیگان، مینه‌سوتا، پنسیلوانیا و ویسکانسین مواجه شده و شکایت جمهوری‌خواهان به علت فقدان شواهد و مدارک رد شده است.

با این حال کمپین ترامپ جمعه شکایت جدیدی در ایالت جورجیا به جریان انداخته و در نظر دارد تا نتایج انتخابات این ایالت را بی‌اعتبار کند چرا که می‌گوید “ده‌ها هزار رای غیرقانونی” در میان آرای ریاست جمهوری جورجیا وارد شده است. تیم ترامپ با این شکایت خواستار “ابطال” نتایج انتخاباتی این ایالت هستند.

ری اس. اسمیت، مشاور اصلی کمپین ترامپ در رابطه با این شکایت گفت: آنچه امروز تنظیم شد، علنا اسنادی است که نشان می‌دهد ده‌ها هزار رای غیر قانونی داده و شمارش شده و در گزارشی که مقام‌ها قصد تایید آن را دارند، گنجانده شده است. تخلفات و اشتباهات بیشمار و تقلب بالقوه نقض قانون انتخاباتی جورجیاست و بدین ترتیب تایید نتیجه واقعی رقابت ریاست جمهوری در جورجیا غیر ممکن می‌شود.

براساس این بیانیه، شکایت مذکور حاوی شهادت‌های سکنه جورجیا تحت سوگند است که مدعی هستند شاهد “عدم پردازش و ایمن‌سازی آرا، عدم تأیید امضاهای آرای غیابی، ظاهر شدن آرای مرموز ‘دست اول’ غیابی که در پاکت‌های رسمی رأی غیابی دریافت نشده است” بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، این شکایت جدید یک روز پیش از سفر ترامپ به جورجیا و اندکی پس از آن تنظیم شده است که کمیته سنای این ایالت که در جریان یک ویدیو قرار گرفته، اعلام کرد کارکنان انتخاباتی در بخش «فالتون» بعد از اینکه به ناظران گفته شد تا بروند، عقب ایستاده‌اند و در حال شمارش آرای جدیدی هستند.

براین کمپ، فرماندار جورجیا بعد از انتشار این ویدیو خواستار بررسی امضای رای‌دهندگان شد. این فیلم از سوی یک داوطلب در اختیار تیم حقوقی ترامپ قرار گرفته است. براساس گزارش فاکس نیوز، این فیلم از سوی مقام‌ ارشد ایالتی جورجیا رد شده و او بار دیگر نتایج انتخاباتی در آنجا را تایید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید