جولیان آسانژ در زندان بلمارش سکته کرد

    کد خبر :869536
جولیان آسانژ در زندان بلمارش سکته کرد

استلا موریس، نامزد جولیان آسانژ شب گذشته فاش کرد آسانژ در زندان بلمارش سکته کرده است.

بنا بر گزارش‌ها مشخص شد آسانژ ۵۰ ساله، بنیانگذار ویکیلیکس، که در زندانی با حداکثر تمهیدات امنیتی نگهداری می‌شود در حین مبارزه با استرداد به آمریکا، با افتادگی پلک راست، مشکلات حافظه و علائم آسیب عصبی روبرو شده است.

او معتقد است سکته مغزی کوچک به علت استرس ناشی از اقدام دادگاه آمریکا علیه او، و کاهش کلی سلامتی او در حالی که سومین کریسمس را پشت میله‌های زندان می‌گذراند، ایجاد شده است.

این رویداد ماه اکتبر طی یک جلسه دادگاه از طریق ارتباط ویدئویی از زندان بلمارش رخ داد.

آسانژ طی برگزاری جلسه دادگاه یک سکته کوچک داشته است که از نظر پزشکی به عنوان یک حمله ایسکمیک گذرا شناخته می‌شود که به علت یک وقفه مختصر در جریان خون در مغز، نخاع یا شبکیه ایجاد می‌شود.

این “حمله ایسکمیک گذرا” – قطع خون رسانی به مغز – می‌تواند علامت هشدار دهنده سکته کامل باشد. آسانژ از آن زمان اسکن MRI انجام داده است و اکنون داروی ضد سکته مصرف می‌کند.

خانم موریس، ۳۸ ساله، وکیل دادگستری، گفت: “او در حال مبارزه با شرایط نامساعد است و این نگرانی وجود دارد که این سکته کوچک مقدمه یک حمله بزرگ‌تر باشد. ” هر چه این نبرد حقوقی طولانی ادامه پیدا می‌کند ترس ما در خصوص توانایی او برای زنده ماندن بیشتر می‌شود.

وی افزود این مسئله باید به سریعا حل شود. به حیواناتی که در قفس‌های باغ وحش گیر افتاده اند نگاه کنید. قفس زندگی آن‌ها را کوتاه می‌کند. این چیزی است که برای جولیان اتفاق می‌افتد. پرونده‌های دادگاهی بی پایان از نظر روحی بسیار استرس زا هستند.

موریس گفت آسانژ برای مدت طولانی در سلولش نگهداری می‌شد جایی که “هوای تازه و نور خورشید و رژیم غذایی کافی کم بود. ”

آسانژ روز جمعه زمانی که دادگاه عالی حکم صادر شده در همین سال مبنی بر ممانعت از استرداد به آمریکا برای مواجهه با اتهامات بر اساس قانون جاسوسی آمریکا را لغو کرد، با یک شکست قانونی بزرگ روبرو شد.

دادگاه عالی پس از اینکه دولت آمریکا تضمین‌هایی در مورد احتمال زندانی شدن وی ارائه کرد، حکم قبلی را لغو کرد.

پس از انتشار صد‌ها هزار سند فاش شده از سوی ویکیلیکس در خصوص جنگ افغانستان و عراق، آمریکا خواستار آن است که آسانژ با اتهامات توطئه برای به دست آوردن و افشای اطلاعات دفاع ملی روبرو شود.

به گزارش صدا و سیما، او در سال ۲۰۱۲ به دلیل ترس از استرداد در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفت و به مدت هفت سال در آنجا ماند تا اینکه در سال ۲۰۱۹ به بلمارش فرستاده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید