جواز صعود به المپیک در سرزمین تزارها

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۵۲
    کد خبر :587455

شاگردان ایگور کولاکوویچ برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ کار سختی در مرحله نخست مسابقات انتخابی دارند و باید جواز حضور در توکیو را از چنگال تزارها در بیاورند.

تیم ملی والیبال ایران برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ دو مسیر در پیش دارد. نخست حضور در مرحله اول رقابت‌های انتخابی است که تیم‌ها در شش گروه چهار تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در نهایت تیم‌های برتر هر گروه مستقیم جواز حضور در المپیک را به دست می‌آورند. در مرحله دوم نیز سایر تیم‌ها در مسابقات قاره‌ای جواز حضور در توکیو را خواهند گرفت تا ۱۲ تیم حضر در المپیک توکیو مشخص شود.

به گزارش مهر،ملی پوشان والیباال ایران در مرحله نخست مسابقات با تیم‌های کوبا، مکزیک و روسیه رقابت خواهند کرد. با توجه به حضور تیم روسیه و میزبانی این تیم شاگردان ایگور کولاکوویچ کار سختی در پیش دارند و باید از سد قهرمان لیگ ملت‌ها عبور کنند. هر سه بازی ایران در این مرحله حساسیت خود را دارد و بازیکنان نباید هیچ حریفی را دست کم بگیرند.

گام نخست؛ کوبا بدون ستاره‌هایش
یاران ایگور کولاکوویچ در بازی نخست خود مقابل تیم کوبا صف آرایی خواهند کرد. کوبایی که ابتدا فدراسیون والیبال این کشور اعلام کرده بود سیمون، سانچس و هیرسوئلو سه ستاره خود را برای مسابقات انتخابی به همراه خواهد داشت اما حال خبر رسیده که کوبا بدون این بازیکنان در برابر ایران حاضر خواهد شد. کوبایی‌ها که مدال برنز المپیک را در کارنامه دارند روزگاری در والیبال خوش درخشیدند اما حال روند رو به افول را در پیش گرفته‌اند و نمی توان این تیم را حریف جدی برای ایران دانست. البته این دلیلی نیز نمی شود تا ملی پوشان این تیم را دست کم بگیرند.

گام دوم؛ مکزیک ناشناخته
مکزیکی‌ها موفقیت زیادی در والیبال ندارند و وجهه اشتراک آنها با والیبال ایران تنها حضور در المپیک ۲۰۱۶ بود. بازی دوم تیم ملی مقابل مکزیک شاید راحت ترین بازی ملی پوشان در این تورنمنت به حساب آید.

گام سوم؛ مجوز صعود در سرزمین تزارها
ملی پوشان در آخرین بازی این مرحله مقابل روس‌ها در خانه صف آرایی خواهند کرد. تیمی که در لیگ ملت‌ها با اتکا و اعتماد به جوانانش جام قهرمانی را بالای سر برد و حال با تزریق ستاره‌هایی مانند موزرسکی و میخائیلوف با تمام قدرت و توان در مرحله نخست انتخابی المپیک حاضر خواهد شد. بدون شک شاگردان ایگور کار سختی برابر این تیم دارند و در صورت پیروزی تیم‌های کوبا و مکزیک، برای صعود به المپیک باید تزارها را در سرزمین خود شکست داده و راهی المپیک شوند.

در صورت ناکامی تیم ملی در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک، ملی پوشان باید شانس خود را در مسابقاات قاره‌ای امتحان کنند.

برنامه کامل دیدارهای ایران در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰:

ردیف تیم‌ها تیم‌ها تاریخ برگزاری ساعت برگزاری
۱ ایران کوبا جمعه ۱۸  مرداد ماه ۱۷:۳۰
۲ ایران مکزیک شنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۷:۳۰
۳ ایران روسیه یکشنبه ۲۰ مرداد ماه ۲۰:۳۰
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید