جهرمی: اگر خلافی کرده‌ام طبق قانون رسیدگی کنند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۰۵
    کد خبر :509290
جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در گفتگو با همشهری گفته است: «بارها گفته‌ام که برنامه‌ای برای 1400 ندارم. دیگر نمی‌دانم باید به چه شکل بگویم؟» بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*طبیعتا ما اختلاف‌های کاری با مجموعه صداوسیما داریم. یکی از این اختلاف‌نظرها در عرصه فضایی است، چون ما معتقد نیستیم که صداوسیما باید ماهواره بسازد و به فضا بفرستد، چراکه تشکیلاتی به اسم سازمان فضایی در کشور داریم.

*جهرمی در پاسخ به سوالی «تلاش‌تان برای استفاده از این باندهای فرکانسی برای جلوگیری از افزایش تعرفه ارتباطات مردم ادامه خواهد داشت؟» گفت: من می‌توانم مثلا به‌خاطر ملاحظات سیاسی یا شخصی خودم سکوت کنم و بگویم صداو‌سیما‌ست و نباید به آنها «تو» گفت و این مسئله برای آدم هزینه دارد. می‌شود هم واقعیات را گفت. آنچه وظیفه ما بود، پیگیری کرده‌ایم و موضوع را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع داده‌ایم. ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب کرده که این فرکانس به ما بازگردد. موضوع را به دولت و مجلس بردیم اما تا الان این فرکانس‌ها را به ما نداده‌اند.

*ما با دستگاه قضایی مشکلی نداریم و همواره مطابق قانون احترام گذاشته‌ایم. اما سؤالی که خودم دارم، این است که حداقل بگویند چه مصوباتی را زیر پا گذاشته‌ام. اگر ادعا درباره پیام‌رسان‌هاست، تکالیف سند مصوب و دستگاه‌های مسئول مشخص است و قابل ارزیابی است.

*شما وقتی به مردم گزارش می‌دهید، پشت‌گرمی‌تان خود مردم هستند. کل نظام هم خود مردم پشت‌گرمی‌شان است. یک گروه‌هایی در کشور هستند مثل همین مافیاهای واردات مختلف که وقتی شما درباره‌شان صحبت می‌کنید و گزارش می‌دهید و افشاگری دارید، برای شما هزینه ایجاد می‌کنند. وقتی با گروه‌هایی درگیر می‌شوید که به لحاظ سیاسی قدرت دارند و می‌خواهید حرفی که واقعا فنی است بزنید هم همین مسئله پیش می‌آید.

*جهرمی در پاسخ به «اما شما را به انفصال از خدمات دولتی تهدید کرده‌اند» گفت: اشکال ندارد. این مسئله ترسی ندارد. چرا باید ناراحت باشم؟ اگر من خلافی کرده‌ام که طبق قانون به آن رسیدگی کنند. این موضوع جای نگرانی ندارد.

*بارها گفته‌ام که برنامه‌ای برای 1400 ندارم. دیگر نمی‌دانم باید به چه شکل بگویم؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید