جهادکشاورزی: شرایط بسیار سخت خشکسالی را پیش رو داریم

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۵۰
    کد خبر :901892

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرایط بسیار سخت خشکسالی که از سال زراعی گذشته در اغلب مناطق کشور رخ داده امسال نیز با آن مواجه خواهیم بود ولی با تعامل نزدیک با وزارت نیرو تلاش می‌شود از این شرایط سخت عبور کنیم.

به گزارش ایرنا سیدجواد ساداتی نژاد پنجشنبه پس از برگزاری شورای کشاورزی سه شهرستان ایذه ، باغملک و دزپارت(دهدز) در ایذه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:تغییر الگوی کشت متناسب با کم آبی و خشکسالی ، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ، استمهال وام و بخشودگی جرایم دیرکرد و تامین علوفه مورد نیاز دامداران از مهمترین راهکاری های عبور از خشکسالی و کمک به بهره برداران بخش کشاورزی و دامداری کشور خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر اقلیمی در سال های اخیر و آثار آن بر بخش کشاورزی اظهار داشت: این تغییرات در اغلب حوضه های آبی کشور به خصوص رودخانه کرخه به وضوح دیده می شود ولی آنچه مهم است همراهی و مشارکت بهره برداران و اتحادیه های کشاورزی و دامپروری است برای کمک به کشاورزان و تامین معیشت آنان با توجه به کمبود آب و خشکسالی است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود:با توجه به ابعاد پدیده خشکسالی ، دولت همه توان خود را برای کمک به کشاورزان و خسارت دیدگان این بخش به کار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید