جنسیس GV70 شاسی بلند برتر سال 2022 شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ۰:۲۲
    کد خبر :856737

کارشناسان نشریه موتورترند پس از صرف 9 روز متوالی برای تست و بررسی خودروهای شاسی­‌بلند، بالاخره به جمع‌بندی لازم برای معرفی خودروی برتر رسیدند. امسال جنسیس GV70 با عبور از رقبایی کارکشته همچون ولوو XC60 T5 ، آلفارومئو استلویو AWD، آئودی Q5، مرسدس‌بنز AMG GLC43  و ب‌ام‌و X3 M40i، موفق به کسب این عنوان افتخارآفرین شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارمعیار انتخاب خودروی برتر در این رقابت شامل طراحی پیشرفته (کیفیت طراحی ظاهری و داخلی و انتخاب هوشمندانه متریال)، مهندسی (ایده طراحی و استفاده از فناوری­‌ها در جهت رفاه کاربر)، صرفه اقتصادی (مصرف سوخت، هزینه نگهداری و تعمیرات و میزان استفاده از مواد بازیافتی)، ایمنی، ارزش (قیمت رقابتی و ارزش رقم پرداختی) و عملکرد فنی است.شاید جنسیس GV70 در عالم واقعیت به اندازه تصاویر رسمی زیبا به نظر نرسد یا برخلاف محصولات خودروسازان آلمانی، در نگاه اول قابل شناسایی نباشد، اما تناسبات طراحی آن را نمی­‌توان نادیده گرفت.

فرم کاپوت و نحوه اتصال آن به جلوپنجره، هماهنگی طرح چراغ‌های جلو و عقب یا فرم چراغ ترمز و ارتباط آن با شیشه عقب، هویتی خاص به این محصول بخشیده چراکه شبیه به خودروهای اروپایی یا آمریکایی نیست.فضای کابین هم به لطف استفاده از مواد باکیفیت، مواردی چشمگیر همچون الگوی طراحی لوزی‌شکل در بسیاری قطعات یا طراحی اهرم تعویض دنده و کنسول میانی و نمایشگر لمسی 14.5 اینچی با عملکرد روان، برای سرنشینان بسیار خوشایند خواهد بود.به لطف طراحی مناسب پشتی صندلی­‌های جلو، سرنشینان عقب جنسیس GV70 از فضایی کافی بهره­مند خواهند شد.

فضای 820 لیتری صندوق عقب هم از اکثر خودروهای این رده بیشتر است، که البته با تا کردن صندلی­‌های عقب بیشتر هم می­‌شود.همچون هیوندای، محصولات جنسیس هم به صورت استاندارد به فهرستی طولانی از امکانات رفاهی مجهز شده­‌اند که شامل GV70 نیز می­‌شود. تریم پایه این محصول به مواردی شامل سامانه چهار چرخ محرک، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، پایش نقطه کور، دستیار حرکت بین خط و نمایشگر 14.5 اینچی مجهز شده است، درحالی‌که قیمت آن 42,045 دلار تعیین شده است. یکی از قابلیت‌­های جالب این خودرو، دستیار پارک هوشمند از طریق ریموت است که برای پارک خودرو در فضای باریک و کوچک به صورت خودکار عمل می‌­کند.

جنسیس GV70 در زمینه ایمنی فعال و غیرفعال خاطر سرنشینان را آسوده ساخته چراکه در تمامی تریم‌ها به صورت استاندارد به هشت کیسه هوا، کنترل حرکت بین خطوط، پایش نقطه کور، ترمز خودکار اضطراری در حرکت به جلو و عقب، کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، تایر زاپاس موقت، دستیار حرکت در سربالایی، دستیار نوربالا و دستیار خروج ایمن مجهز شده است. البته دریافت بالاترین امتیازات از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌­ها، خود می­‌تواند نشان­دهنده ایمنی این خودرو باشد.

 

صرف‌نظر از نصب پیشرانه 2.5T یا 3.5T در زیر کاپوت جنسیس GV70، این خودرو به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک و جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ قادر است 300 اسب­‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، درحالی‌که این ارقام برای پیشرانه 3.5 لیتری توئین‌توربو شش سیلندر به 375 اسب‌­بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر افزایش می‌­یابد. جنسیس GV70 براساس جنسیس G70 ساخته شده و مزایای آن خودرو را به قالب شاسی­‌بلند هدایت نموده است، بدون آن‌که راحتی سواری روزمره را فدای پویایی رانندگی کرده باشد. حتی با سفارش رینگ‌های 21 اینچی نیز سواری راحتی را با این خودرو تجربه خواهید کرد، چراکه سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر به خوبی انجام وظیفه می­‌کند.

جنسیس GV70 به مدت 5 سال یا 96 هزار کیلومتر ضمانت شده است، که شامل سرویس رایگان تا 3 سال یا 58 هزار کیلومتر می­‌شود. در نهایت باید گفت که جنسیس GV70 مجموعه‌ای کامل از ویژگی­‌های یک شاسی‌­بلند مطلوب را به همراه دارد و به همین دلیل برای دریافت عنوان شاسی­‌بلند برتر سال 2022 ، شایستگی لازم را در اختیار داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید