جنجال قیچی کردن موهای دانش آموزان در صف مدرسه

    کد خبر :901922

ویدیویی از قیچی کردن موهای دانش آموزانی که بلندتر از حد معین بود، در فضای مجازی خبرساز شد.

حضوری شدن کامل همه مدارس بعد از ۲ سال از آمدن کرونا، بالاخره محقق شد و از ۱۴ فروردین امسال (۱۴۰۱)، درهای مدارس کشور به روی دانش‌آموزان گشوده شد.

از همان روزهای اول بازگشایی مدارس، کلیپ‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد مبنی بر اینکه در برخی مدارس، دانش‌آموزان تنبیه شدند. هر چند که تعداد این کلیپ‌ها انگشت شمار است اما همین تعداد اندک هم سؤال برانگیز است.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کلیپ منتسب به مدیر یک مدرسه در تهران که در حال تنبیه بدنی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: مدیر عزل شد و به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شد.

در یک کلیپ دیگر، دانش‌آموزان مدرسه‌ای نشان داده می‌شود که یک نفر در حال کوتاه کردن موهای دانش‌آموزانی است که در حیاط مدرسه هستند.

روایت تغییر سر و وضع دانش‌آموزان در ایام کرونایی و در خانه ماندن، به امروز و دیروز بر نمی‌گردد؛ در همان روزهای بازگشایی نصف و نیمه مدارس که سال گذشته آغاز شد، مدارس با این ماجرا روبرو شدند.

اما نحوه برخورد با بچه های مدرسه، نکته بسیار مهمی است که گاهی کج سلیقگی‌ها، باعث می‌شود عملکردهای خوب هم دیده نشود.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در خصوص ماجرای کوتاه کردن موهای سر دانش‌آموزان در یک مدرسه نوشت: «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ» و ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم؛ رفتار فرد خاطی با دانش‌آموزان عزیز مطابق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری؛ «اعمال و رفتار خلاف شؤون اداری یا شغلی است» که از طریق هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و تنبیهات موضوع ماده ۹ قانون مذکور رسیدگی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید