بازتاب منعکس می کند؛

جلسه داغ و 6 ساعته کلاب هاوس پیرامون عملکرد محمدباقر قالیباف/ صبا آذر پیک قالیباف را به مناظره دعوت کرد/ ادعای یک کاربر: ستاد انتخاباتی قالیباف تشکیل شده است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱
    کد خبر :798401

مدتی است که در شبکه مجازی کلاب هاوس و به همت فردی به نام «مجید رسولی»، سلسله جلساتی تحت عنوان سیاست در رسانه برگزار می شود که امروز و با حضور صدها تن از فعالان مجازی و رسانه ای به بررسی عملکرد محمد باقر قالیباف- رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی اختصاص یافت.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست– شبکه اجتماعی کلاب هاوس این روزها و با نزدیک شدن به ایام انتخابات میزبان بحث های داغی است که پیرامون نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شوند.

همانطور که اشاره شد در یکی از این فضاهای سیاسی شکل گرفته، فردی به نام مجید رسولی که در بیوگرافی خود عنوان «ایران جسم من، شیعه روح من»، قید کرده است، اتاقی برای نقد و بررسی عملکرد نامزدهای احتمالی ایجاد کرده است.

امروز صبح اتاقی برای بررسی عملکرد محمد باقر قالیباف تشکیل شد که به مدت 6 ساعت طول کشید و در آن حدود 80 کاربر نظرات خود را مطرح کردند. عنوان این اتاق نیز سیاست صبحگاهی، محمد باقر قالیباف، تشنه قدرت یا خدمت؟ کدامیک بود.

در ادامه به تعدادی از این نظرات به اختصار اشاره می شود:

فردی به نام دکتر توحید در این اتاق در مورد قالیباف و احتمال نامزد شدن او برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایشان چند بار در انتخابات ریاست جمهوری خود را در معرض رأی مردم قرار دادند ولی مردم به ایشان رأی ندادند. دوباره هم این اتفاق رخ خواهد داد.

کامبیز خسروی گفت: قالیباف تشنه قدرت هستند و اگر می خواستند خدمت کنند می توانستند در همان شهرداری به مردم خدمت کنند.

کاربری به نام فرشاد نیز گفت: قالیباف در انتخابات قبلی توفیقی نداشتند، آیا مجلس جای خوبی برای خدمت ایشان نبود؟ حضور ایشان در انتخابات توهین به رای مردم است.

فردی به خانلر گفت: ظاهر نشان می دهد ایشان خدمتگزار هستند ولی جزئی تر که نگاه می کنیم اطرافیان ایشان باید اصلاح شود. دوستان و اطرافیان فاسد زیادی اطراف ایشان هستند که افرادی از آنها در سال 92 هم بودند و الان فسادشان ثابت شده است و یا فراری هستند.

فریمه رضایی، کاربر دیگری بود که درباره قالیباف گفت: به نظر من قالیباف تشنه خدمت است و سوابق ایشان هم این را اثبات می کند. قالیباف باید وارد فاز اجرا شود چون مجلس فضای قانونگذاری است.

قالیباف نکات مثبت و نکات منفی دارد

فردی به نام عباس نیز گفت: قالیباف نکات مثبت و نکات منفی دارد. او فردی عملگراست و مقننه ضعف او را نشان می دهد. او ثبات موضع گیری ندارد. فساد در زیر دست های او زیاد است و همینطور صداقت ندارد.

سعید تام گفت: اینکه قالیباف تشنه خدمت است، یک جک است. من قالیباف را قربانی قدرت می دانم. قربانی که حتی نمی داند جایش کجاست. انقلاب ما به خیرالموجودین مبتلا شده است. ما اسیر کاندیدای تحمیلی هستیم.

متین فرد دیگری بود که در مورد قالیباف گفت: اطرافیان قالیباف تشنه قدرت هستند. قالیباف اگر بخواهد خدمت کند، همین مجلس مناسب است ولی اطرافیان ایشان قدرت طلب هستند.

خانم محدثه قزوینی در این اتاق سیاسی و در مورد قالیباف گفت: من در شهرداری تهران بودم کاری که قالیباف کرد بقیه نمی توانند انجام دهند. ایشان ساختاری چیدند که من مجبور شدم از شهرداری بیرون بیایم. مدیریت کشور را نباید به قالیباف بدیم او از شفافیت فرار می کند.

قالیباف ناکام و سیاه کار است

آقای جواد نیز گفت: قالیباف ناکام و سیاه کار است. او شخصیت نمایشی دارد و کم دانش است. او منش نظامی و سرکوبگر دارد.

آقای عرفان هم در مورد قالیباف گفت: قالیباف تنشته قدرت است ولی خدمت هم می کند. من خبر دارم که آقای قالیباف ستادها را راه انداخته است. با این شرط که اقای رئیسی اگر آمد ستادها را ادغام می کنیم.

فردی به نام امین بخش نیز قالیباف را تشنه قدرت معرفی کرد.

حسین قربانزاده مشاور رئیس مجلس و از مدیران سابق شهرداری تهران نیز در گروه حاضر شد و در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از ایجاد فضایی برای گفت و گوی دو طرفه قول داد که سخنان این جلسه را بشنود و شخصاً به رئیس مجلس منتقل کند.

سالار احمدی فرد دیگری بود که در ادامه بحث 6 ساعته این اتاق گفت: قالیباف نظامی نامحبوب و مدیر بدهکار و سیاست مدار کارنابلد است. من یک خبر قطعی به اعضای گروه بدهم که ستاد قالیباف در خیابان سئول شکل گرفته اس و یکی از معاونان ایشان به من گفت این دور از انتخابات رئیسی باید به نفع ما کنار برود.

فردی نیز به نام آقایی گفت: ایشان مشاوران فاسدی دارند. قالیباف هیچگاه در مورد خیریه همسرش توضیح ندادند. ایشان هیچ چیز از سیاست نمی دانند.

مسعود فرد دیگری بود که در این باره گفت: قالیباف تشنه قدرت نیست برنامه های مدونی دارند و می خواهند خدمت کنند.

در ادامه این جلسه مجازی صبا اذرپیک، حاضر به گفت و گو شد و پیرامون قالیباف و عملکرد او در دوران شهرداری گفت: اطلاعاتی که من می دهم مردم مختارند بررسی کنند. به لطف دوستان امنیتی یاد گرفتیم طوری صحبت کنیم که بولتن شود.

آقای قالیباف من تخلفات بسیاری از اسناد فساد نزدیکان شما دارم

آذرپیک با تأکید بر اینکه فساد پیچیده شده است، ادامه داد: آقای قالیباف من تخلفات بسیاری از اسناد فساد نزدیکان شما دارم که برخی از این اسناد مهر محرمانه دارند و برخی مهر محرمانه ندارند.

وی افزود: مسئولان بالایی هم می دانند ولی نمی دانم چرا پیگیری نمی کنند. آقای قالیباف شما بخاطر پرونده ها احضار شدید. حرف ما این است یک مناظره را بپذیرید اسنادی که مهر محرمانه ندارند را من منتشر می کنم و 72 ساعت وقت می گذاریم که تیم شما بخوانند.

آذرپیک ادامه داد: من آماده هستم 72 ساعت بعد در هر رسانه ای با ایشان مناظره کنم. البته به یک شرط و آن اینکه تمام مردم ایران بتوانند ببینند.

در ادامه این جلسه افرادی که خود را از نزدیکان دکتر قالیباف معرفی می کردند به دفاع از عملکرد او پرداختند و صبا آذرپیک را متهم به این کردند که مأمور دستگاه های اطلاعاتی است و برای آنها کار می کند.

آنها با اشاره به اینکه فساد فردی به نام عیسی شریفی ارتباطی به شهرداری ندارد، ادامه دادند که افرادی مثل آذرپیک اگر اسناد تخلفی دارند باید به دستگاه قضایی منعکس کنند. امثال او به دنبال فالوور هستند و نباید به ادعاهای آنها توجه کرد.

در همین باره فردی به نام صارمی که مدعی بود از نزدیکان قالیباف است، آذرپیک را به عدالتخواری متهم کرد و گفت او امثال او به صورت پروژه ای و گزینشی به دنبال مقابله با فساد هستند و از افرادی خاص برای این پروژه ها پول می گیرند. 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید