جلسه اعضای کارگروه مدیریت بحران شهر تهران برای بررسی بوی نامطبوع

    کد خبر :661046

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: روز شنبه هفته آینده اعضای کارگروه مدیریت بحران کنار هم جمع می‌شوند تا موضوع انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران را بررسی کنند.

رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه در حاشیه برگزاری جلسه شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد این سازمان گلایه کرده و گفته است بهتر بود تشکیلات مدیریت بحران شهرداری تهران برای پیدا کردن منشأ بوی نامطبوع در شهر تهران جلسه‌ای برگزار می‌کرد و موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌داد، گفت: گلایه ایشان را احترام می‌گذاریم.

 

کرمی محمدی ادامه داد: البته این را هم می‌گوییم که ما یکسری بررسی‌هایی انجام دادیم و به یک نتایجی هم درخصوص‌ منشأ بوی نامطبوع رسیدیم.

 

وی گفت:‌ با توجه به فرمایشات ایشان(محسن هاشمی) قرار است روز دوشنبه دعوتنامه‌هایی را برای اعضای کارگروه مدیریت بحران بفرستیم تا در روز شنبه پیش‌رو یعنی 30 آذرماه جلسه‌ای تشکیل شود تا نتایج بررسی همه سازمان‌ها جمع‌بندی شده و به اطلاع مردم برسد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: اینکه ما بخواهیم به صورت مطلق و براساس یک وظیفه ذاتی به سراغ بررسی این موضوع برویم این کار را نکرده‌ایم به خاطر اینکه اعتقاد داشتیم در این موضوع سازمان محیط زیست، شرکت کنترل کیفیت هوا و دستگاه‌های دیگر مسئولیت دارند و از قضا تجهیزات آن شرکت‌ها و دستگاه‌‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی او و تشخیص عوامل آن قوی‌تر بوده است و تلاش کردیم کار تکراری انجام نشود.

 

وی افزود:‌ البته بیکار هم ننشستیم و به سراغ آن رفتیم که ببینیم آیا اصلاً سنسور و تجهیزاتی برای بررسی چنین وضعیتی در کشور وجود دارد یا خیر، که به این نتیجه رسیدیم در کشور چنین سنسوری وجود ندارد.

 

کرمی محمدی گفت: اما تحقیقات‌مان را صرفاً معطوف به داخل کشور نکردیم و کشورهای پیشرفته دنیا را هم بررسی کردیم و فهمیدم که در رابطه با انتشار بو یکسری سنسور در خارج از کشور وجود دارد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر هم درصدد تهیه و خرید این سنسورها هستیم.

 

وی تصریح کرد: البته بودجه سازمان بسیار محدود است و طبیعتاً اگر دوستان در سایر بخش‌ها کمک کنند می‌توانیم این تجهیزات را خریداری کنیم.

 

روز گذشته(یکشنبه ۲۴ آذرماه) محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص اینکه سرانجام بررسی منشأ بوی نامطبوع در تهران چه شد گفت: ما گله داریم از تشکیلات مدیریت بحران شهرداری تهران زیرا لازم بود یک جلسه ویژه ای برگزار می‌شد.

 

محسن هاشمی گفته بود بحران نباید حتما منجر به کشته شدن افراد بشود تا تشکیل جلسه بدهند بلکه باید برای همین موضوع یک جلسه ای تشکیل می دادند.

 

وی درخصوص اینکه در شهرداری گفته می شود که پولی برای خرید تجهیزات مورد نظر در خصوص بوی نامطبوع وجود ندارد گفت: باید اولا بررسی ها انجام شود ببینیم منبع این بو کجاست.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این خصوص اولا باید منشأ بو معلوم شود و سپس درخصوص‌تجهیزات و بودجه صحبت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید