جلسه اضطرار آلودگی هوای پایتخت

    کد خبر :965366
آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران ناسالم برای تمام گروه‌ها است، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش‌بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که وضعیت جوی به دلیل افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.

دکتر عباس شاهسونی، گفت: باتوجه به گزارش‌های ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا، در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران بالاتر از ۱۵۰ و ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی با بیان اینکه بالاترین شاخص کیفیت هوا با عدد ۲۵۱ و بسیار ناسالم مربوط به ایستگاه منطقه ۳ تهران است، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش‌بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که وضعیت جوی به دلیل افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.

شاهسونی تاکید کرد: مردم در این شرایط آلودگی هوا، کمترین تردد را در فضای باز داشته باشند و حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و … و افراد چاق، مبتلایان به دیابت و سایر بیماری‌های زمینه‌ای، کمترین تردد را در فضای باز داشته و ورزشکاران هم در این شرایط در فضای باز ورزش نکنند و در صورت ورزش در فضای باز، مدت و ساعت آن را کاهش دهند.

وی گفت: در شرایط ادامه آلودگی هوا، افزایش قابل توجه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ایجاد می‌شود و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ خواهد داد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: بیماران قلبی، تنفسی، مادران باردار، سالمندان و بیماران دیابتی از منزل خارج نشوند و افراد عادی هم از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید