جعبه های بسته بندی تا چه حد پولساز هستند!؟

    کد خبر :888773

جعبه و بسته بندی ای در بازار فروش پایدار و ماندگار دارد که مشتری آن را پسندیده و خرید کند. محصولی که پک آن مورد توجه مشتریان قرار نگیرد در بازار فروشش دوامی نخواهد داشت و به سرعت از رده خارج می شود. هر شخصی یا طراحی برای زیبایی، معیاری دارد و به همین جهت نظرات افراد درباره زیبایی انواع بسته بندی ها کاملا متفاوت است.

این موضوع کار تولید کننده ای که می خواهد برای محصولش بسته بندی تهیه کند را سخت می نماید زیرا باید پکی نزدیک به نظر مشتریان تهیه نماید. اولین چیزی که تولیدکننده باید بداند این است که مشتریان هدف محصولش را بشناسد و بداند چه افرادی آن را خریداری می کنند و بعد با توجه به دانستن این موضوع بسته بندی مناسب را تهیه کند.

می خواهیم ببینیم مردم به کدام بسته بندی حس بهتری داشته و آن را خریداری می کنند و اینکه چه بسته بندی آنها را جذب خود کرده و باعث میشود مشتریان به سمت آن کشیده شوند.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع  محصولات بازار داخلی و صادراتی

کدام بسته بندی برای مشتری جذابتر است؟

تصور کنید برای خرید وارد فروشگاه شده اید و با انواع جعبه و بسته بندی روبه رو می شوید، کدام یک از این پک ها نظر شما را به خود جلب می کنند؟

احتمالا گاهی چندین بسته بندی نظر شما را جلب می نمایند چه بسا در میان انتخاب چند محصول مشابه با جعبه های متفاوت سردرگم شوید و انتخاب برایتان سخت میگردد. حتما چند دقیقه به محصولات نگاه می کنید و باز هم در خرید و برداشتن یکی از آنها مردد هستید. در این موقعیت چه چیزی به ذهن شما می رسد که به شما کمک کند جعبه مدنظر را انتخاب نمایید؟

گاهی یک برند معروف در بین محصولات مشابه انتخاب شماست ولی اگر در بین این محصولات برندی نباشد که بشناسید مطمئنا مدل و طرح جعبه شما را به سمت خود می کشاند.

در برخی مواقع هم اطلاعات روی بسته بندی ها را می خوانید و هر کدام کامل تر و واضح تر باشد انتخاب شما خواهد بود. بعضی افراد رنگ های شاد و گرم را می پسندند و برخی دیگر رنگ های سرد و خنثی و با توجه به سلیقه شان به سمت بسته بندی مورد نظر می روند. ولی گاهی یک پک آنچنان جذاب و زیباست که بی درنگ دستتان به سمت آن دراز شده و آن را انتخاب می کنید.

ممکن است این جذابیت در شکل خاص یک جعبه باشد یا در طراحی روی آن، و یا حتی شعار یا تگی که بر روی جعبه چاپ شده است. برای مثال بسته بندی های مواد غذایی با رنگ های شاد، افراد بیشتری به خود جذب می کنند زیرا به کارگیری رنگ های گرم و شاد اشتهای افراد را تحریک کرده و آنها را ترغیب به خرید می کند.

بسته بندی هایی که بر روی آنها خدمات پس از چاپ مانند طلاکوب، برجسته سازی، یووی، ورنی و دیگر خدمات اعمال شده باشد برای مشتریان جلوه بیشتری داشته و زیباتر به چشم می آیند یا جعبه ای که در چاپ آن فقط از یک رنگ مدرن و خاص استفاده شده بیشتر خودنمایی می کند.

گاهی بر روی بسته بندی یک کلمه یا واژه و یا شعار ذهنتان را درگیر کرده و برایتان جالب می باشد. کلمه یا جمله ای کلیدی که برایتان جذابیت داشته و شما را ترغیب به خرید می کند به نحوی که حس خوبی نسبت به آن محصول پیدا کرده و خرید این محصول را نسبت به بقیه ترجیح می دهید. تمام این موارد می تواند سبب جذابیت بسته بندی برای مشتری شده و محصولتان را در بازار پرفروش کند.

یک تولید کننده باید چه بسته بندی تهیه کند؟

اگر تولیدکننده و صاحب محصول هستید حتما می دانید که باید محصول خود را در بسته بندی عرضه کنید که برای مشتریان جالب بوده و به چشم آنها بیاید زیرا قبل از محصول، بسته بندی اولین چیزی است که دیده می شود و مشتری اکثرا یک محصول را از نوع بسته بندی آن انتخاب می کند.

شاید محصولات مشابه زیادی در بازار وجود داشته باشد در اینجا کار شما سخت تر است باید تلاش کنید تا بین محصولات مشابه، محصول شما دیده شود و مشتریان آن را انتخاب کنند.

شما باید بسته بندی محصولتان را مانند تابلو یا بیلبورد تصور کنید که نمایانگر محصول و برند شما می باشد چه انتظاری از این بیلبورد دارید

مطمئنا دلتان می خواهد محصولتان را چنان تبلیغ کند که نظر افرادی که آن را مشاهده می کنند به خود جلب کند. پس باید خودتان دست به کار شوید و بیلبورد محصولتان را همانطور که می خواهید تهیه کنید.

در مرحله اول شکل و مدل آن را در ذهن خود ترسیم نمایید که قاعدتاً باید متناسب با محصول باشد به رنگ و طرح که می رسید ممکن است دچار مشکل شوید زیرا طراحی یک جعبه به صورت مدرن و حرفه ای کار یک طراح بسته بندی با تجربه می باشد .

در مرحله بعد برای تهیه یک جعبه مناسب باید سراغ شرکت های تولیدکننده بسته بندی بروید و از آنها در این زمینه مشاوره بگیرید. این شرکت ها در زمینه تولید و طراحی به شما مشاوره های رایگان داده تا در نهایت پک مناسب با محصولتان را انتخاب نمایید.

از جمله شرکت هایی که در زمینه فروش بسته بندی و طراحی و چاپ به مشتریان مشاوره رایگان می دهند کارتن سازی آوین پک را می توان نام برد که با داشتن تیمی قوی و طراحانی خبره انواع بسته بندی های داخلی و صادراتی را تولید می کنند.

نگاه و نظر مشتری درباره بسته بندی شیک

وقتی مشتری یک محصول را در بسته بندی شیک و مناسب ببیند حس خوبی پیدا کرده و ناخودآگاه به این فکر می کند که تولید کننده برایش ارزش قائل بوده که محصولش را در بسته بندی شیک به بازار عرضه کرده است و این حس ارزشمندی سبب می گردد تا آن محصول را خریداری کند و چه بسا که دفعات بعدی نیز انتخاب او در خرید همین محصول باشد. مشتری به چنین بسته بندی هایی اعتماد کرده زیرا  متوجه می شود که تولید کننده، بسته بندی گرانتری برای محصولش تهیه نموده و به بازار عرضه کرده است.

تصور کنید مشتری بابت خرید کالایی به فروشگاه آمده و آن کالا، محصولی است که شما تولید نموده اید سپس از فروشنده قسمتی که کالای مدنظر چیده شده را خواهد پرسید و پس از رسیده به آن محل، با تعدادی از محصولات رقبای شما روبرو خواهد شد که از قضا محصول شما هم درون آنهاست، به نظر شما اگر برند خاصی مد نظر خریدار نباشد دست به سوی کدام محصول در ابتدا دراز خواهد کرد؟

نکاتی در طراحی مبتنی بر روانشناسی با نام Psychology-Based Design Tips For Eye-Catching Packaging Design وجود دارد که لازم است دوستانی که امکان مطالعه به زبان انگلیسی را دارند این موضوع را بررسی نمایند.

بطور کلی بسته بندی های شیک، خاص و مدرن در رنگ بندی های منحصر به فرد، بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرند به صورتی که اگر بخواهند بین چند محصول مشابه یکی را انتخاب کنند به احتمال 90% پکی که زیباتر و به روزتر و اطلاعات کامل و درستی راجب محصول بر روی آن چاپ شده را انتخاب می کنند پس تا حد امکان سعی نمایید پک محصولتان را نزدیک به نظر و سلیقه مشتریان هدف انتخاب و تهیه کنید تا محصولی پرفروش داشته باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید