جشن قهرمانی بسکتبال در گرگان برای پیشوازی از کرونا

  • آرشیو
  • دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷
    کد خبر :805313
جشن قهرمانی بسکتبال

استقبال روز گذشته هزاران هوادار از کاروان حامل بازیکنان و کادر فنی تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در شرایط قرمز شیوع کرونا موجب تعجب و نگرانی بسیاری از شهروندان و درمانگران گلستان شد.

اتوبوس حامل اعضای تیم شهرداری دیروز یکشنبه مسیر فرودگاه گرگان تا میدان شهرداری این شهر را در شرایطی طی کرد که در طول این راه حدود هفت کیلومتری، هزاران هوادار بدون توجه به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ، کنار یکدیگر ایستاده و به شادمانی پرداختند.

در پایان حرکت این کاروان، جمعیت استقبال کننده با اجتماع در میدان شهرداری گرگان، به تماشای جام قهرمانی و تشویق بازیکنان و کادر فنی پرداختند که در این بین برخی هواداران یکدیگر را در آغوش کشیده و با پایکوبی و رقص، قهرمانی تیم شهرداری در لیگ برتر بسکتبال کشور را تبریک می‌گفتند.

تصاویر منتشر شده از این اجتماع چند هزار نفری نشان می دهد تعدادی از هواداران تیم شهرداری حتی از ماسک به عنوان یکی از کاربردی ترین ابزار پیشگیری کرونا نیز استفاده نکرده و ساعت ها در کنار یکدیگر به جشن و شادی مشغول بودند.

همه این اتفاقات در شرایطی افتاده که گرگان مانند بسیاری از شهرهای کشور روزهای سخت کرونایی را پشت سر گذاشته و روزانه شاهد ابتلا و جان باختن بیماران زیادی است.

این اجتماع در شرایطی صورت گرفت که کادر درمان کشور افزون بر یکسال است از همه مردم ملتمسانه میخواهند شیوه‌نامه های بهداشتی را رعایت کرده و تا حدامکان از خانه خارج نشوند.

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ایرنا گفت که از برپایی این تجمع و برگزاری مراسم استقبال از تیم شهرداری گرگان اطلاعی نداشت.

روز گذشته و پیش از نشستن پرواز حامل کاروان تیم شهرداری، فرماندار گرگان اعلام کرده بود که با توجه به شرایط کرونایی، استقبال و همراهی از کاروان این تیم به صورت خودرویی خواهد بود.

سیدمحمد مرتضوی رییس شورای شهر گرگان نیز به ایرنا گفت: طبق برنامه قرار بود، استقبال از اتوبوس حامل بازیکنان و کادر فنی تیم شهرداری فقط به صورت خودرویی باشد اما کسب قهرمانی پس از ۵۰ سال و هیجان ناشی از آن سبب شد هواداران در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و در حضور بازیکنان و کادر فنی به شادمانی بپردازند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم به ایرنا گفت: عکس های منتشر شده از جشن روز گذشته نشان می دهد شرکت کنندگان زیادی فاقد ماسک بوده و فاصله گذاری اجتماعی نیز در زمان برپایی آن رعایت نشده بود.

ناهید جعفری اظهار داشت: در برپایی این گونه تجمعات که با فریاد و سردادن شعار همراه است، احتمال پرتاب ویروس کرونا از دستگاه تنفسی فرد ناقل به بقیه افزایش یافته و تعداد بیشتری از افراد به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری این تجمع چند هزار نفری بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال افزایش تعداد مبتلایان کرونا در گرگان تا ۳ هفته آینده دور از انتظار نیست.

با وجود اعلام استقبال خودرویی از اتوبوس بازیکنان و کادر فنی تیم شهرداری گرگان، آن چه در عمل مشاهده شد، ازدحام فراوان هواداران این تیم بود که موجی از نگرانی را در روزهای قرمز شیوع کرونا ایجاد کرد.

یکی از راهکارهای اصلی جلوگیری از شکل گیری این اجتماع چند هزار نفری، اعلام نکردن زمان ورود تیم شهرداری به گرگان در شرایط کرونایی و یا به طور کلی منع ورود کاروانی اعضای تیم بود.

در شرایطی که علاوه بر ۲ بازیکن خارجی، بسیاری از بازیکنان و کادر فنی تیم شهرداری غیربومی و ساکن استان های دیگر هستند، روانه کردن آن ها به شهرهای محل سکونت خود در این شرایط کرونایی از طرف هواداران موضوع غیرقابل پذیرشی نبود.

همچنین همانگونه که هواداران در این فصل از خانه بازی تیم شهرداری گرگان را تماشا کرده و بر خلاف سال‌های قبل به دلیل برگزاری متمرکز مسابقات لیگ در تهران، از فاصله زیاد به همراهی با تیم محبوب خود پرداختند، فراهم کردن زمینه برپایی جشن آنلاین دیگر اقدامی بود که انجام آن با توجه به شرایط کرونایی برای همگان قابل پذیرش بوده و آسیب احتمالی ناشی از این اجتماع چند هزار نفری را نیز به دنبال نداشت.

به اشتراک‌ گذاشتن شادی قهرمانی در لیگ برتر با هزاران هوادار، رویای بزرگ بازیکنان، کادر فنی و مدیران تیم شهرداری بود اما آن چه می توان از این جشن انتظار داشت، احتمال چرخیدن ویروس کرونا در میان جمعیت استقبال کننده و احتمال گسترش شیوع آن است.

طبق آخرین آمار ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی گلستان،در حال حاضر ۶۸۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۴۹ نفر آنان وخیم است.

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد که توقف ابتلا به کرونا و مهار این ویروس نیازمند همراهی بیشتر مردم و خودداری از ترددهای بی دلیل در شهر و برگزار دورهمی، رعایت کامل تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در گرگان، گنبد، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، کردکوی و بندرگز قرمز، در بندرترکمن، علی آباد، رامیان و کلاله نارنجی و در گمیشان و مراوه‌تپه زرد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید