جشنواره فیلم ونیز با فیلم جدید آلمودوار کلید خورد

    کد خبر :841356
جشنواره فیلم ونیز با فیلم جدید آلمودوار کلید خورد

طی برگزاری جشنواره فیلم ونیز حتی در زمان تشویق پایان فیلم نیز استفاده از ماسک صورت رعایت شد. می توان گفت این شیوه نامه حداقل در شب افتتاحیه این جشنواره که با اکران فیلم «مادران موازی» پدرو آلمودوار همراه بود، رعایت شد. این فیلم سینمایی با حضور کارگردان و پنه لوپه کروز بازیگر فیلم، به مدت پنج دقیقه مورد تشویق قرار گرفت.

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز با کمی تغییرات نسبت به دوره‌های گذشته برگزار می شود. از جمله محدودیت‌هایی که برای برگزاری این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است، می‌توان به لزوم ارائه گواهی واکسیناسیون کرونا از سوی مهمانان اشاره کرد. سال گذشته و در اولین روز‌های همه گیری پاندمی کرونا، این رویداد سینمایی توانست در نبود جشنواره کن به بزرگترین رویداد سینمایی که فیلمسازان زیادی را گرد هم آورده، تبدیل شود.

امسال همچنین در هنگام نمایش فیلم‌ها به منظور رعایت فاصله اجتماعی، مخاطبان باید به صورت یکی در میان روی صندلی‌ها بنشینند. طبیعتاً این موضوع باعث شد که میزان بلیت فروشی برای فیلم «مادران موازی» تحت تأثیر قرار بگیرد. فیلم سینمایی «مادران موازی» ششمین همکاری آلمودوار و پنه لوپه کروز است و همانطور که از نامش پیداست، داستانش در مورد زنی است که بعد از مادر شدن بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد. این فیلم در ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا اکران خواهد شد.

بونگ جون هو ریاست هیئت داوران این دوره از جشنواره فیلم ونیز را بر عهده گرفته و از دیگر داوران این جشنواره می‌توان به سینتیا اریوو و کلویی ژائو اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین روبرتو بنینی بازیگر و کارگردان معروف ایتالیایی در شب افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم ونیز جایزه شیرطلای افتخاری را دریافت کرد که توسط جین کامپیون به وی اهدا شد. بنینی کارگردانی و بازیگری فیلم «زندگی زیباست» را بر عهده داشته که در سال ۱۹۹۹ جایزه اسکار دریافت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید