جشنواره فجر امسال با شور و نشاط کامل برگزار خواهد شد

    کد خبر :966575
وزیر ارشاد

 درحالی گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره چهل‌ویکمین دوره از جشنواره فیلم فجر تقریباً از دو هفته قبل در گوشه و کنار اخبار مطرح شده بود که شب گذشته دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، میزبان محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و اگرچه اخبار زیادی از این جلسه منتشر نشد اما موضع‌گیری‌های وزیر ارشاد صبح امروز با اظهار نظر درباره این جشنواره به گوشه‌هایی از جلسه شب گذشته با مسئولان برگزاری جشنواره اشاره کرد.

محمدمهدی اسماعیلی درباره  کیفیت فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: تنوع و کیفیت فیلم‌های جشنواره فیلم فجر بالاست و  بدون تردید امسال جشنواره با شور و نشاط کامل برگزار می‌شود و خوشبختانه گزارش بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نمایانگر کیفیت و تنوع آثار در این دوره است.

اسماعیلی درباره روند انجام امور مربوط به برگزاری چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر نیز گفت: فیلم‌های جشنواره در موعد مقرر رسیده و کار هیئت انتخاب در حال اتمام است، همچنین در بخش بین‌الملل آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 وزیر ارشاد عدم حضور هنرمندان و تحریم جشنواره فیلم فجر را دروغ‌سازی رسانه‌های بیگانه عنوان کرده و گفته که امیدوارم همه هنرمندان عزیز کشور چه آنها که در جشنواره امسال فیلم دارند و چه سایرین، در جشنواره فجر که قله فعالیت‌های هنری کشور است مشارکت جدی داشته باشند، زیرا جشنواره فیلم فجر رویدادی متعلق به همه هنرمندان کشور است.

اسماعیلی همچنین درباره مشارکت هنرمندان در این جشنواره نیز تاکید کرد: نباید فراموش کنیم با تلاش، پشت‌کار و البته علاقه هنرمندان کشورمان اکنون جشنواره به ایستگاه چهل و یکم خود رسیده است و نباید فراموش کنیم که جایگاه فعلی جشنواره حاصل فعالیت سالیان متوالی و متمادی همین بدنه هنرمند است و از آنجا که این رویداد متعلق به خود هنرمندان است، شکی نیست که هنرمندان برای حاصل زحمات خود ارزش قائل هستند.

او معتقد است که برگزاری جشنواره فیلم فجر برای بیشتر کردن هرچه بیشتر نشاط در جامعه است و امسال شاهد حضور پرشور مخاطبان در سینماهای جشنواره فیلم فجر خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشنواره چهل و یکم افزود: با افتتاح سالن‌های مجهز سینمایی در شهرهای مختلف کشور طی ماه‌های گذشته ظرفیت ارزشمندی برای نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها فراهم شده  و از سوی دیگر سینماسیار همچون سال گذشته بستر نمایش آثار جشنواره برای مردم روستاها و مناطق کم برخوردار را فراهم می‌کند.

اسماعیلی از فروش زودهنگام بلیت‌های جشنواره خبر داد و گفت: به‌زودی پیش‌فروش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به‌صورت برخط آغاز می‌شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها، می‌بایست با ایجاد ظرفیت بیشتر، به سالن‌های اکران اضافه شود تا تمامی اهالی هنر و  مخاطبان بتوانند به تماشای آثار چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر بنشینید.

وی همچنین ادغام دو بخش ملی و بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را کاری درست و بجا دانست و گفت که این کار آثار مثبتی به همراه داشته است؛ البته منتظر ارزیابی نهایی این تصمیم پس از برگزاری جشنواره خواهیم ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید