ادامه عملیات جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان حادثه رانش زمین در نروژ

    کد خبر :773741

امدادگران نروژی با استفاده از پهپاد و سگ‌های تربیت شده همچنان در جستجوی ۱۰ نفر از ناپدیدشدگان حادثه رانش زمین در منطقه مسکونی شهرک “گزردروم” در ۳۰ کیلومتری شمال اُسلو، پایتخت این کشور هستند.

در این حادثه که ساعات پایانی روز چهارشنبه اتفاق افتاد ۱۰ نفر زخمی شدند. همچنین مقامات نروژی پیش‌تر شمار افراد ناپدید شده را ۲۱ نفر اعلام کرده‌ بودند.

بالگردهای پلیس از همان ساعت‌های اولیه امدادرسانی به قربانیان این حادثه را آغاز کردند به گونه‌ای که تاکنون ۱۰۰۰ نفر از ساکنان منطقه مسکونی شهرک گزردروم تخلیه شده‌اند.

مقام‌های نروژی اعلام کردند منطقه ای که رانش زمین در آن رخ داده در حال حاضر برای ساکنان ناامن است و مردم نباید به این منطقه نزدیک شوند.

به گزارش ایسنا، آنان همچنین از حرکت توده‌های عظیم خاک و گل در منطقه خبر دادند به گونه‌ای که کار جستجو را برای امدادگران سخت کرده است. با این حال یکی از مسئولان محلی پلیس گفت که تیم‌های جستجو همچنان به دنبال ناپدیدشدگان هستند.

به گزارش یورونیوز، منابع خبری می گویند که مقام‌های شهرداری در سال ۲۰۰۵ از نتیجه یک تحقیق اطلاع داشته‌اند که نشان می‌داده این منطقه در معرض خطر است اما سه سال پس از این گزارش، خانه‌های جدیدی در این منطقه ساخته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید