جزییات تعطیلی سراسری 10 روزه در کشور از روز شنبه

    کد خبر :800039

دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا جزییات تعطیلات دو هفته ای مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی را اعلام کرد.

«حسین قاسمی» دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تعطیلی دو هفته ای در سراسر کشور از روز شنبه گفت: براساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت هایی در شهرهای قرمز و نارنجی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شهرها ادارات و دستگاههای ضروری تا یک دوم از کارمندان را کاهش خواهند داد. همچنین دستگاه های غیرضروری نیز باید تا دو سوم نیروهای خود را کاهش دهند.

دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: در شهرهای قرمز مشاغلی که صرفا در گروه یک قرار دارند اجازه فعالیت دارند. گروه های دو، سه و چهار نیز در این مدت اجازه فعالیت دارند. همچنین در شهرهای نارنجی گروه های سه و چهار تعطیل خواهند شد. ترددها نیز شامل ممنوعیت ورود خودروهایی با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی اجرایی خواهد شد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که برخی مشاغل به دلیل تعهداتی که به بانک ها و افراد دارند محدودیت ها را اجرا نمی کنند آیا تمهیداتی برای این افراد در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در آبان ماه که طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها اجرایی شد مصوباتی را در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا داشت و در حال حاضر نیز این مصوبات ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی درباره تخلف اصناف ادامه داد: اصناف و مشاغلی که در این مدت محدودیت ها را رعایت نکنند به مدت دو هفته پلمب خواهند شد.

دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین درباره ترددهای بین شهری گفت: ممنوعیت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح جامع مدیریت هوشمند برقرار است البته تردد با وسایل حمل و نقل عمومی به این شهرها بلامانع است و تردد خودروهای شخصی با مشکل مواجه می شوند. همچنین تردد به شهرهای زرد و آبی نیز بلامانع است.

وی درباره سفرهایی بازرگانی که به ترکیه انجام می شود گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا سفرهای تجاری و بازرگانی ممنوعیتی نداشته است و برای سفر با هواپیما حتما باید با گواهی سلامت اخذ شود. مباحثی که مربوط به ضروریات مردم است با رعایت پروتکل ها انجام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید