لزوم استفاده از ماسک و دستکش در زمان حضور در مدرسه

جزییاتی از پروتکل‌های بهداشتی مدارس

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳
    کد خبر :713743

محمد محسن بیگی در گفتگو با ایسنا، شرایط و الزامات بهداشتی بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت را تشریح و اظهار کرد: با توجه به اینکه روز یکشنبه در ستادملی کرونا مصوب شد که مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه در سطح کشور به صورت محدود بازگشایی شوند؛ همزمان وزارت آموزش و پرورش بخشی از مقدمات کار را فراهم کرد و بخشی را هم فراهم می‌کند.

وی افزود: بر این اساس از روز شنبه آتی معلمان و کادر اجرایی مدرسه باید از نظر بهداشتی در شرایط مناسبی قرار داشته باشند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پروتکل بهداشتی را با همکاری وزارت بهداشت در حوزه بهداشت فردی، گروهی و بهداشت محیط تهیه کردیم گفت: مسائلی که دانش آموزان و همکاران ما باید رعایت کنند و همچنین تمهیداتی که باید مدیران مدارس نسبت به کنترل بهداشت محیطی و فضای فیزیکی مدرسه فراهم کنند تا بچه‌ها با اطمینان خاطر بیشتری در مدرسه حضور یابند، در این پروتکل قید شده است.

حضور در مدرسه صرفا برای رفع اشکال است

بیگی با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس فقط برای رفع اشکال درسی بر‌ای دانش آموزانی است که از طریق فضای مجازی امکان دریافت پاسخ کامل را نداشتند گفت: دانش‌آموزان با اختیار و انتخاب خودشان به مدرسه می‌آیند.

مدارس شبانه روزی، استثنایی و پیش دبستانی همچنان تعطیل است

وی همچنین اعلام کرد که مدارس استثنایی، مدارس شبانه روزی و پیش دبستانی‌ها مستثنی هستند و فعلا باز نخواهند شد.

معلمان و دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای مجاز به حضور در مدرسه نیستند

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان و معلمانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای از جمله مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی، پیوند اعضا، شیمی درمانی و … هستند را مجاز به حضور در مدرسه ندانست و گفت: همکاران خانم که باردار هستند نیز در مدرسه حضور پیدا نخواهند کرد. سایر همکارانی که در وضعیت سلامت به سر می‌برند در مدرسه حضور یافته و، چون قرار است پاسخگویی کنند تقریبا حضورشان الزامی می‌شود، اما حضور دانش آموزان اختیاری است.

استفاده از ماسک و دستکش در زمان حضور در مدرسه

محسن بیگی افزود: همکاران حتما مسائل بهداشت فردی را رعایت می‌کنند و حتما باید از ماسک و وسایل پیشگیری استفاده کنند. توصیه کردیم دانش آموزان هم حتما وسایل بهداشت فردی از جمله ماسک و دستکش را به همراه داشته باشند تا کمتر در معرض آسیب قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش برای معلمان و عوامل اجرایی مدرسه الزامی است؛ درباره نحوه تهیه ملزومات بهداشتی گفت: نحوه تهیه به عهده مسئولین و دست اندرکاران شهرستان‌ها و مناطق است که یا خودشان برای مدارس ماسک و دستکش فراهم می‌کنند و یا افراد به همراه خودشان می‌آورند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره بودجه مورد نیاز مدارس برای تهیه ملزومات بهداشتی و ضدعفونی کننده مدارس اظهار کرد: بودجه‌ای در پایان سال از محل اعتبارات مصوب ستاد کرونا به استان‌ها به عنوان سرانه بهداشتی اختصاص دادیم تا وسایل مورد نیاز برای ضدعفونی محیط را تهیه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید