جزئیات پیک نوروزی ۱۴۰۰ اعلام شد

    کد خبر :787906

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: فعالیت «عید و داستان» در نوروز امسال در مدرسه تلویزیون ایران برای دانش آموزانی که علاقه‌مند به مهارت‌های نقاشی، عکاسی و فیلمسازی برای روایت داستان خود بهره بگیرند، پخش خواهدشد.

رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیک نوروزی ۱۴۰۰ به میزان گفت: دانش آموزان کشور بخش عمده سال تحصیلی خود را بر اساس آموزش‌های مجازی طی و دوری از فضا‌های آموزشی و دلتنگی برای مدرسه و معلمان و همسالان را بیش از همیشه احساس کردند. آمدن بهار و آغاز تعطیلات نوروزی گرچه نویدبخش نوشدنی دوباره و دورشدن از دلمردگی‌های معمول است، اما امسال علیرغم همه محدودیت‌ها و خطر‌هایی که در کمین سلامت جسم و جان آدم‌ها نشسته است، می‌تواند فرصتی برای شکوفایی خلاقیت‌ها و ایده‌های نو باشد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی این پرسش به ذهن محصلان و خانواده‌های شان راه می‌یابد که تکلیف نوروزی، که از دو سال پیش به صورت تمرینی از ابتکارات دانش آموزی خصوصا در حوزه داستان و خاطره نگاری درآمده است، در این نوروز کرونایی چه شکلی خواهد داشت.

حکیم زاده توضیح داد: برای آموزش مهارت‌هایی که مرتبط است مثل عکاسی و فیلم سازی در برنامه‌های مدرسه تلویزیون ایران که در ایام عید پخش خواهد شد تغییراتی را ایجاد کردیم و با رویکرد مهارتی سعی کردیم که این آموزش‌ها را در این برنامه مدرسه تلویزیونی بگنجانیم و مهارت‌های دیگری که مورد نظر است در ایام عید امسال با همین رویکرد که سعی میکنیم که برای نوآموزان عزیز پیش دبستانی و دانش آموزان دبستانی برای برنامه عید و هنر و داستان و آموزش‌های مرتبط را در مدرسه تلویزیونی ایران هم ارائه خواهیم کرد.

به گزارش میزان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: «چند سالی است که تکالیف سنتی به شیوه مشق نویسی یا انجام دادن پیک نوروزی در نظام آموزش و پرورش کنار گذاشته شده است و ما از سال ۹۷ فعالیتی مبتنی بر خلاقیت به نام «عید و داستان» را جایگزین تکالیف سنتی کردیم. طی دوسال اخیر تولیدات دانش آموزی در بخش «عید و داستان» آنقدر خلاقانه و جالب توجه بود که امسال بنا را بر آن گذاشتیم که ضمن تداوم این فعالیت به عنوان فعالیت نوروزی، بخشی به نام «عید و هنر» را به آن اضافه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید