جزئیات محدودیت‌ سفرهای نوروزی اعلام شد

    کد خبر :893284
جزئیات محدودیت‌ سفرهای نوروزی اعلام شد

دکتر عباس شیراوژن در گفت‌وگو با تسنیم؛ درباره محدودیت در سفرهای نوروزی اظهار داشت: شرط اول سفر نوروزی، تزریق سه دوز واکسن کرونا است؛ بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافران برای تهیه بلیت و اقامت در مراکز اقامتی باید سه دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشند.

محدودیت‌های کرونایی برای سفر با خودروی شخصی

وی افزود: در تردد با خودروهای شخصی، مالک پلاک خودرو باید سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد. اگر کسی دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشد و فاصله بین دوز دوم تا سفر نوروزی، کمتر از سه ماه باشد؛ می‌تواند بدون تزریق دوز سوم به سفر برود.

لزوم ارائه تست منفی کرونا برای مسافرت واکسن‌نزده‌ها

شیراوژن اضافه کرد: اگر کسی به‌هردلیلی نتوانست واکسن کرونای خود را تزریق کند نیز می‌تواند با تست منفی کرونا (تست PCR) به سفر برود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که «آیا انجام تست پی‌سی‌آر برای مسافران نوروزی رایگان خواهد بود؟» گفت: در برخی از مراکز بهداشتی وزارت بهداشت، تست به‌صورت رایگان گرفته می‌شود اما مردم برای انجام تست کرونا می‌توانند به مراکز بخش خصوصی مراجعه و با پرداخت هزینه پاسخ تست خود را دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که نحوه شناسایی افراد واکسینه‌نشده و اجرای این مصوبه به‌چه‌صورت است؛ بیان کرد: قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در وزارت کشور مستقر است و با همکاری دستگاه‌ها نحوه اجرای مصوبات را اعلام خواهد کرد.

هدف از اجباری‌شدن دوز سوم برای رانندگان خودروهای شخصی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سؤال که “در این مصوبه امکان بررسی وضعیت واکسیناسیون سایر سرنشینان خودرو وجود ندارد؛ بنابراین هدف از مصوبه اجباری شدن تزریق سه دوز واکسن کرونا برای صاحبان پلاک خودروها چیست؟” تصریح کرد: امکان نظارت و پایش وضعیت واکسیناسیون سایر سرنشینان خودرو وجود ندارد و راه دیگری جز بررسی وضعیت واکسیناسیون صاحبان پلاک نداریم؛ این راهکار در نظر گرفته شده است تا احتمال خطر کرونا را کاهش دهیم.

شیراوژن با ابراز این‌که مردم به سفر نیاز دارند و بخشی از اقتصاد کشور نیز وابسته به سفرهاست؛ گفت: موج گسترده کرونا را پشت‌سر گذاشته‌ایم و اگر در همین ایام نیز مردم همکاری کنند میزان ابتلا کاهش می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید