جزئیات زلزله ۵.۶ ریشتری سی سخت

    کد خبر :786300

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره جزئیات زلزله ۵.۶ ریشتری استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی داد.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در ساعت ۲۲ و ۵ ثانیه دیشب زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست.

وی افزود: زلزله از نوع کم عمق بود، به طوری که در شهر‌های اطراف هم بزرگی آن احساس شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: گروه‌های ارزیاب و امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

بختیاری تصریح کرد: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که ما شاهد تخریبی در بافت روستایی داشتیم.

وی افزود: آب، برق و گاز و تلفن منطقه که در ساعات اولیه قطع شده بودند، برقرار هستند.

روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به وقوع زلزله ۵/۶ ریشتری دیشب، به اطلاع می‌رساند: کلیه ادارات شهرستان دنا به استثناء واحدهای عملیاتی امروز پنجشنبه ۳۰ بهمن تعطیل و ادارات شهرستان بویراحمد نیز با دو ساعت تاخیر در محل کار حاضر باشند. همچنین محمدحسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی کلیه محورهای مواصلاتی استان و آمادگی کامل راهداران خبر داد.

وی با بیان این‌که با تلاش راهداران کلیه محورهای مواصلاتی و تونل‌های استان هم‌اکنون باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: با وجود وقوع زلزله دیشب و بارش باران هیچ مسیری در استان مسدود نیست و تنها چند مورد ریزش داشتیم که با حضور به موقع راهداران اقدام به ریزش‌برداری شد. باتوجه به زلزله اخیر در سی‌سخت و حضور راهداران در این محل هیچ‌گونه مشکلی در محورهای مواصلاتی نداریم. با توجه به شرایط بارندگی لغزندگی در سطح جاده‌ها افزایش می‌یابد که نیاز است رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

بختیاری تصریح کرد: ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی تشکیل شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:استان‌های مجاور از جمله خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس در آماده باش کامل هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید