جزئیات تست‌گیری از اصناف و ادارات با هوشمندسازی قرنطینه

    کد خبر :856997
جزئیات تست‌گیری از اصناف و ادارات با هوشمندسازی قرنطینه

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کووید-۱۹ با تشریح جزئیات هوشمندسازی قرنطینه در کشور درباره نتیجه اجرای آن در یک شهر گفت: به جای ۱۲ هزار کسب و کار، تنها ۲۰ کسب و کار تعطیل شد.

دکتر مصطفی قانعی عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کووید-۱۹ درباره نحوه انجام تست‌های کرونا در اصناف و ادارات در قالب بحث قرنطینه هوشمند گفت: آزمایشگاه‌هایی که دانش‌بنیان بوده و کیت‌های آزمایش سریع دارند، خودشان در قالب قرنطینه هوشمند به سراغ کسب‌وکارها می‌روند. البته با توالی که وزارت بهداشت مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، وزارت بهداشت در قالب طرح قرنطینه هوشمند اعلام می‌کند که اگر فردی در بازار کار می‌کند، باید ماهانه یک بار تست منفی کرونا داشته باشد، اما خود فرد بازاری هزینه تست را می‌پردازد و خود آزمایشگاه به سراغ فرد رفته و از او تست می‌گیرد. حالا وقتی که فرد تست منفی داشته باشد، به این معناست که حتی اگر کرونا در کشور پیک زد، در آن مقطع زمانی که تست انجام شده، این فرد نیاز نیست که تعطیل کند. اما ممکن است فرد ۱۰۰ هزار تومان برای انجام تست هزینه کند و در عین حال کسب‌وکارش تعطیل نمی‌شود. اگر هم فردی تستش مثبت باشد، فقط همان فرد در قرنطینه قرار می‌گیرد و نیاز نیست که همه مردم کسب‌وکارشان را تعطیل کنند.

نتایج خوب هوشمندسازی قرنطینه در قزوین

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کووید-۱۹ ادامه داد: این اقدامی است که دنیا از انجام آن نتیجه گرفته است. در ایران هم در حال حاضر تمام ابزارهای لازم برای انجام این کار آماده است. در عین حال در ۳ شهر کردستان، آذربایجان غربی و قزوین هم پایلوت شده است. در قزوین نتایج اولیه پایلوت قرنطینه هوشمند خوب بود به طوری که به جای ۱۲ هزار کسب و کار تنها ۲۰ کسب و کار را تعطیل کردند.

قانعی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم هم اقتصاد داشته باشیم، هم سلامت داشته باشیم و هم پیک بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن را نداشته باشیم، باید به سمت هوشمندسازی قرنطینه و محدودیت‌ها برویم، گفت: قرار شد تمام سامانه‌ها به یک سامانه بدل شوند و همه سامانه‌ها روی سکوی هوشمند قرار گیرند. مجری سامانه هم وزارت کشور است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نحوه کار در تمام بخش‌ها اعم از ادارات، صنوف و… به یک صورت است و همانگونه است که توضیح دادم اما توالی زمانی انجام تست‌ها متفاوت است. به عنوان مثال انجام تست در ادارات یک توالی زمانی مشخص دارد و برای فردی که در اسنپ کار می‌کند، توالی زمانی دیگری دارد. به این صورت که آزمایشگاه سراغ صنف رفته، تست را گرفته و نتیجه را در سامانه قرار می‌دهد و اگر فردی مثبت باشد، برایش محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود، اما سایر افراد می‌توانند کسب و کارشان را ارائه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید