جدیدترین اخبار
10 دی 1398 ساعت 12:25 اقتصادی کد خبر :668195

جزئیات اتصال بزرگراهی تبریز به ارمنستان

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد گفت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی می‌سازد که به کریدور بین المللی تبدیل می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، خیرالله خادمی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه خاوران راه‌آهن میانه ـ. تبریز، ظرفیت بالای ترانزیتی آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی اقدامات زیادی در زیرساخت حمل و نقل کشور انجام شده که توجه به این استان بر اساس ظرفیت‌ها افزایش یافته است.

 

 

وی با بیان اینکه در کل کشور نزدیک به یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه در دست اجرا داریم افزود: فقط ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در این استان ساخته می‌شود که این عدد بزرگی است و یک چهارم کل آزادراه‌های کشور است.

 

 

معاون وزیر راه وشهرسازی از احداث ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی خبر داد و گفت: سه مسیر مهم ریلی در این استان ساخته می‌شود که پروژه میانه ـ. تبریز، بستان‌آباد ـ. سراب ـ. اردبیل و میانه ـ. اردبیل هم از این استان رد خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجراست، خاطر‌نشان کرد: کل بزرگراه‌ها ۱۷ هزار کیلومتر است که ۴۰ درصد آن در دست اجراست و سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر بهره برداری می‌شود.

 

وی افزود: اتوبان تبریز ـ. اهر تا بهار سال آینده تمام می‌شود، از پروژه سراب ت. اردبیل، سال آینده تا سراب ۴ خطه خواهد شد و اتوبان‌های ورزقان ـ. ارمنستان و شبستر ـ. خوی هم در دست اجراست که در مجموع، در تمام محور‌های مراکز جمعیتی این استان زیرساخت حمل و نقل بهبود یافته و شدت کار افزایش یافته و قابل قیاس با گذشته نیست.

 

خادمی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد، ابراز داشت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی می‌سازد که به کریدور بین‌المللی تبدیل می‌شود.

 

وی ویژگی‌های خط آهن میانه ـ. تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این پروژه که بخش عمده آن توسط رئیس جمهور افتتاح شد، ۵ ساعت مسیر تبریز به تهران را کاهش داده و اولین پروژه دو خطه کشور از ابتدای طراحی است که ۶۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری معادل دو برابر بزرگ‌ترین سد کشور صورت گرفته و تاکنون ۱۸۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی هدف این پروژه را برای اقتصادی شدن، رسیدن به تبریز و اتصال به ایستگاه قدیم راه‌آهن تبریز عنوان کرد و افزود: آذربایجان شرقی ارزش زیادی برای ترانزیت کالا دارد لذا باید ریل سریعاً به تبریز برسد که برای تحقق آن، به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

Ad

روی خط خبر

  • دلار به مرز روانی 30 هزار تومان رسید
  • برقراری مجدد پروازی های کیش – دبی
  • تساوی بین زن و مرد بزرگ‌ترین چالش پیش روی حقوق بشر است
  • قیمت طلا، دلار، یورو، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۷/۱۰
  • تخریب دو واحد مسکونی بر اثر اصابت خمپاره به روستایی در شهرستان خداآفرین
  • شاسی‌بلند آفرودی شرکت سایپا را بهتر بشناسیم / تصاویر
  • جنگ، جشنواره “هایفست” را تعطیل کرد
  • هشدار صریح مقام بلندپایه ارتش: به هرگونه تعرضی پاسخ قاطع می دهیم
  • سازمان خصوصی سازی علت خروج ۶۰۴ شرکت از لیست واگذری‌ها را اعلام کند
  • بازار خودرو با افزایش تولید هم رام نشد
  • سقوط ۱۵ پله‌ای ایران درجدیدترین رده بندی جهانی آزادی اقتصادی
  • حذف ۱۳۰ حساب کاربری از توئیتر به دنبال مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن
  • دفترچه‌های تامین اجتماعی الکترونیکی می‌شود
  • پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای تهران
  • قیمت جدید عمده فروشی انواع میوه و صیفی
  • صادرات، تخم‌مرغ را گران کرد
  • ستاری: واکسن ایرانی آنفلوآنزا تا آبان‌ماه تولید می‌شود
  • سریالی تاریخی درباره دوره صفویه ساخته می‌شود؟
  • پسر آیت الله معروف سیاست، کاندیدای ریاست جمهوری می شود
  • خودروهای دنا در مالکیت مجلس می‌ماند
  • سرخابی ها باز هم پشت دروازه بورس ماندند!
  • انجماد پولی در بازار سهام
  • صدور حکم اعدام ترامپ، پادشاه، ولیعهد عربستان و رئیس مستعفی یمن در دادگاه صعده
  • مجمع شرکت قند نقش جهان ابطال می شود؟
  • افزایش نرخ یورو و پوند و ۲۷ ارز جهانی
  • تصویری متفاوت از موشک‌های بالستیک ایران با سرجنگی‌ بارانی
  • تلف شدن 300 راس دام و قطع راه ارتباطی 3 روستا
  • پاپ حاضر به دیدار با پمپئو نشد
  • اعلام برنامه مدرسه تلویزیونی در روز پنج شنبه
  • یک پنجم اقتصاد انگلیس آب رفت
  • Ad