جزئیاتی جدید از حمله اخیر صهیونیست ها به مواضع سوریه

    کد خبر :804763

منابع سوری به حقایق ناگفته از موشک «سام۵» سامانه دفاع هوایی سوریه که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را بر فراز این رژیم و در ارتفاع بالا هدف قرار داده‌اند و این مایه خوف و وحشت خلبانان صهیونیست شده است، اشاره کردند.

منابع آگاه سوری به رأی الیوم جزئیات جدیدی از آنچه در جریان حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، میان سامانه دفاع هوایی سوریه و جنگنده‌های صهیونیست گذشت، فاش کردند.

این منابع اعلام کردند که موشکی که از اراضی سوریه شلیک شده است موشکی سوری از نسل دوم از نوع «سام5» زمین‌به‌هوای پیشرفته است که از سوی نیروهای دفاع هوایی سوریه شلیک شده است و هدف آن رسیدن به جنگنده اسرائیلی که آماده حمله به اهدافی در سوریه در خارج از مرز سوریه بود و بر فراز اراضی اشغالی پرواز می‌کرد، بوده است.

منابع سوری بیان کردند: جنگنده اسرائیلی توانست از چنگ موشک بگریزد تا این موشک مسافتی حدود 250 کیلومتر را طی کند و در نزدیکی «دیمونا» فرود آید و این یعنی همه اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های سوری است.

این منابع افزودند: نکته مهم و قابل توجه در زمینه درگیری موشکی این است که تا چندی قبل یعنی در اوج جنگ سوریه جنگنده‌های اسرائیلی راحت دست به تحرکات هوایی می‌زدند و با نزدیک شدن به حریم هوایی سوریه با حداقل خطر ممکن دست به حملات می‌زدند؛ اما نیروهای سامانه دفاع هوایی با ارتقای توان خود این معادله را به‌طور کلی تغییر دادند.

منابع سوری اعلام کردند: این تغییر معادله با سرنگونی جنگنده اف16 رژیم صهیونیستی در سال 2018 از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه آغاز شد که قواعد درگیری را به‌شکل زیادی تغییر داد و اسرائیل با ترس و خوف زیاد و دمشق با توان بازدارندگی و رویارویی قدرتمند حرکت کرد.

این منابع بیان کردند: اسرائیل با چندین جنگنده مدرن که توان مانور و پارازیت بالا و پنهان شدن از دید دارند دست به حمله می‌زند و این جنگنده‌ها در بالاترین ارتفاع ممکن پرواز می‌کنند و از عمق اراضی اشغالی بدون اینکه به حریم هوایی سوریه نزدیک شوند دست به حملات می‌زنند.

منابع مذکور تأکید کردند: علت اینکه چندین جنگنده را به‌کار می‌گیرند این است که بیشتر حمله موشکی را در کمترین زمان ممکن به‌منظور در امان ماندن از واکنش سامانه دفاع هوایی سوریه انجام دهند؛ اما با وجود آن، سامانه دفاع هوایی سوریه بسیاری از موشک‌ها را ساقط می‌کند.

این منابع به تاکتیک صهیونیست‌ها مشابه تاکتیک حمله آنها اشاره کرده‌اند و این‌که آنها برای چند روز دست به حملات ایذایی می‌زنند و سپس یک روز را برای حمله واقعی تعیین می‌کنند که ارتش سوریه دست آنها را خوانده است و روزی را که قرار است جنگنده‌های اسرائیلی دست به حمله بزنند می‌داند و نیروهای پدافندی سوریه آماده هستند.

درباره حمله بامداد پنجشنبه هم این منابع اطلاعات مهمی ارائه دادند و اعلام کردند: چندین جنگنده اسرائیلی دو روز قبل دست به حمله گسترده بدون اینکه حمله واقعی انجام دهند، زدند و در روز سوم حمله واقعی را با شدت زیاد انجام دادند که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه بسیاری از این موشک‌ها را رهگیری کردند و برخی دیگر به اهداف خود رسیدند و یکی از اهداف حمله سکوی پرتاب موشک «سام5» بود.

این منابع تأکید کردند: موشکی که در نزدیکی «دیمونا» فرود آمد نزدیک بود که به هدف اصابت کند و حادثه سرنگونی «اف16» در سال 2018 را رقم بزند که در آخرین ثانیه‌ها این جنگنده از موشکی که به مسیر خود ادامه داد و در عمق اراضی اشغالی بدون اینکه گنبد آهنین اسرائیل بتواند آن را رهگیری کند، فرود آمد، گریخت.

منابع سوری اعلام کردند: موشک «سام5» مایه رعب و وحشت خلبانان اسرائیلی را فراهم کرده است زیرا نزدیک بود که جنگنده پیشرفته را با وجود همه ابزار الکترونیکی پیشرفته آن هدف قرار دهد و این با وجود آن بود که در ارتفاع بالا پرواز می‌کرد.

این منابع احتمال دادند که این صحنه یعنی هدف قرار گرفتن جنگنده‌های اسرائیلی از سوی سامانه قدرتمند دفاع هوایی سوریه طی هفته‌ها و ماه‌های آتی ادامه یابد و این در سایه تغییرات ریشه‌ای قواعد درگیری است که جنگنده‌های اسرائیلی در حریم هوایی رژیم صهیونیستی قبل از نزدیک شدن به حریم هوایی سوریه هدف قرار گیرند.

منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید