جایزه فولیو نامزدهایش را شناخت

    کد خبر :251745

جایزه فولیو ۲۰۱۸ فهرست نهایی متشکل از اسامی ۸ فینالیست‌ را اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از سایت جایزه، جایزه فولیو که جیم کریس، نیکش شوکلا و کیت سامراسکیل داورهای این دوره‌اش هستند فهرست ۸ نفره زیر را به عنوان فینالیست‌های سال ۲۰۱۸ اعلام کرد:

«هر چیز ممکن است» نوشته الیزابت استراوت

«مکالمه با دوستان» نوشته سالی رونی

«از غرب خارج شوید» نوشته محسن حمید

«ارواح سونامی» نوشته ریچارد لوید پری

«روزی روزگاری در شرق: داستانی درباره بزرگ شدن» نوشته ژیائولو گئو

«مخزن ۱۳» نوشته جان مک‌گرگور

«روزی که گم شد» نوشته ریچارد بِرد

«اشک‌های سفید» نوشته هاری کونزرو

در این فهرست اسامی سه تن از موفق‌ترین نویسندگان امروز بریتانیا شامل مک‌گرگور نویسنده برنده جایزه رمان کاستا ۲۰۱۷، محسن حمید و هاری کونزرو مشاهده می‌شود. در عین حال سالی رونی یکی از هیجان‌انگیزترین نویسندگان سال پیش است که موفق به کسب جایزه نویسنده جوان سال ۲۰۱۷ از سوی ساندی تایمز شد. الیزابت استراوت رمان‌نویس مشهور آمریکایی نیز از دیگر چهره‌های شناخته شده این فهرست است.

هیات داوری با ابراز خوشحالی از این که چنین کتاب‌های متفاوت و تاثیرگذاری در یک سال اخیر به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند اعلام کردند برای انتخاب این کتاب‌ها، آثار داستانی، غیرداستانی و شعری متعددی را بررسی کردند تا بتوانند این هشت عنوان را به عنوان نامزد انتخاب کنند.

در این فهرست انتشارات پنگوئن- رندوم‌هاوس با داشتن ۶ نامزد از جایگاهی ویژه برخوردار است. فابر و هارپر کالینز نیز هر یک با یک اثر در این فهرست جای دارند.

این کتاب‌ها از میان فهرستی متشکل از ۸۰ اثر که سال ۲۰۱۷ به زبان انگلیسی منتشر و از سوی آکادمی فولیو برگزیده شدند، انتخاب شده‌اند.

جایزه فولیو که برای تجلیل از آثار همه نویسندگان انگلیسی زبان فارغ از نژاد و جنسیت شکل گرفته است، از میان این فهرست برنده نهایی را در تاریخ ۸ ماه مه در کتابخانه بریتیش لندن معرفی می‌کند.

سال پیش برای نخستین بار این جایزه ۲۰ هزار پوندی به یک اثر غیرداستانی اهدا ‌شد و هشام مطر با کتابی با عنوان «بازگشت» درباره سفرش به لیبی برای پیدا کردن پدرش، موفق به کسب این جایزه شد.

کتاب‌های منتخب جایزه فولیو را یک آکادمی متشکل از ۳۰۰ نویسنده برجسته انتخاب می‌کنند که کارول آن دافی، نیل گیمن، وال مک‌درمید، دان پترسون، الیف شفق، ایان مک‌ایوان، زادی اسمیت و پیتر کری از جمله آنها هستند. هر سال از این میان ۳ تا ۵ عضو آکادمی به عنوان داوران سال انتخاب می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید