جایزه بهترین کلوپ جشنواره لهستانی به «فوکوس» از ایران رسید

    کد خبر :869923
جایزه بهترین کلوپ جشنواره لهستانی به «فوکوس» از ایران رسید

جوایز جشنواره بین‌المللی ووینیچ 2021 در کشور لهستان به عکاسان ایرانی و همچنین جایزه بهترین کلوپ حاضر در جشنواره به «کلوپ عکس فوکوس» از ایران رسید.

به گزارش روابط عمومی فیاپ در ایران، در جشنواره بین‌المللی ووینیچ که در کشور لهستان برگزار شد، عکس «سیگار» از مرجان تقی پور فهندری مدال طلا GPU (اتحادیه جهانی عکاسی) و عکس «در میان روشنایی و تاریکی» از وی مدال نقره GPU (اتحادیه جهانی عکاسی)، عکس «مرد تنها» از عباس حاجی حسین کلانتر مدال برنز PSA (انجمن عکاسی آمریکا) و عکس «لینچان3» از مهدی زابل عباسی روبان افتخار GPU (اتحادیه جهانی عکاسی) را دریافت کرد.

همچنین جایزه بهترین کلوپ جشنواره، به «کلوپ عکس فوکوس» از ایران و اعضای آن تعلق گرفت.

در جشنواره بین‌المللی ووینیچ که زیر نظر فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) و PSA برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) شامل مرجان تقی پور فهندری، مهدی پارسائیان، امیدرضا پورنبی، امیرحسین هنرور، مهدی زابل عباسی، امیرحسین یوسفی کیساری، عباس حاجی حسین کلانتر، علی سامعی، احمد خطیری، رضا برادران اصفهانی، سحر حاجی غنی زاده، سینا خانبابایی، عرفان آقابابائی، مریم خالقی زاده و میرعلی پرندک در بخش‌های مختلف جشنواره پذیرفته شدند.

فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها موسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است.

این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در پنج قاره می‌رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که نماینده رسمی آن در ایران «کلوپ عکس فوکوس» است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید