جان باختن ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا

    کد خبر :810248

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۱۶۲ ملیون و ۵۸۳ هزار و ۲۳ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۴۵ نفر جان باخته اند.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از پاریس آخرین آمار و تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا را که تا کنون جان بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است، به شرح زیر اعلام کرد:

– مرگ بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان:

بر اساس آخرین آمار رسمی، از اواخر دسامبر ۲۰۱۹ که دفتر سازمان جهانی بهداشت در چین از ظهور بیماری «کووید-۱۹» در این کشور خبر داد تا بعد از ظهر جمعه بیش از ۱۶۲ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده و دست کم سه میلیون و ۳۷۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
آمریکا به لحاظ موارد ابتلا و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، همچنان بالاترین آمار را در جهان به خود اختصاص داده است. در آمریکا دست کم ۵۸۵ هزار و ۲۲۲ نفر جان خود را از دست داده اند. پس از آمریکا، برزیل (با ۴۳۲ هزار و ۶۲۸ مورد مرگ)، هند (با ۲۶۲ هزار و ۳۱۷ مورد مرگ)، مکزیک (با ۲۱۹ هزار و ۹۰۱ مورد فوتی) و انگلیس (با ۱۲۷ هزار و ۶۵۱ مورد مرگ) بیشترین قربانیان کرونا را ثبت کرده اند.

– برداشتن ماسک در آمریکا:

لغو توصیه استفاده از ماسک برای افرادی که در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند، از سوی مقامات بهداشت و درمان آمریکا، مسئولان محلی، کارشناسان و شرکت‌های آمریکایی را غافلگیر کرد و بحث‌های شدید و تا حدی سردرگمی در کشور ایجاد کرد.

بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا مانند والمارت یا سوپرمارکت‌های ارزان قیمت کاستکو روز جمعه اعلام کردند که استفاده از ماسک دیگر در این فروشگاه‌ها اجباری نیست، اما از سوی دیگر بر اساس قانون محلی، استفاده از ماسک همچنان اجباری است.

مرکز پیشگیری و مقابله با بیماری‌های آمریکا روز پنجشنبه تائید کرد همه افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند، از این به بعد به جز در حمل و نقل و بیمارستان‌ها می‌توانند از ماسک استفاده نکنند. اما هر ایالت یا شهر می‌تواند برای حفظ استفاده اجباری از ماسک خود تصمیم بگیرد.

– سال دوم همه گیری مرگبارتر است:

رئیس سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داد با توجه به شرایط همه گیری کووید-۱۹ در جهان، سال دوم همه گیری در مقایسه با سال گذشته مرگبارتر است.
تدروس آدهانوم گیبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین از کشور‌ها خواست از واکسیناسیون کودکان و نوجوانان خود صرف نظر کنند و به جای آن، واکسن‌های خود را به ساز و کار کوواکس اهدا کنند تا بین کشور‌های محروم توزیع شود.

– لغو محدودیت‌ها در پرتغال:

صد‌ها گردشگر انگلیسی منتظرند که از روز دوشنبه محدودیت‌های سفر که از سوی لیسبون برای مهمترین بازار گردشگری خود اعمال شده بود، لغو شود.

– تکذیب بازار سیاه واکسن در پرو:

وزارت بهداشت پرو پس از انجام تحقیقات درباره ظن‌های مربوط به واکسیناسیون بیماران با سرنگ‌های خالی، روز جمعه وجود هر گونه بازار سیاه واکسن‌های کووید-۱۹ را رد کرد.
وزارت بهداشت پرو روز سه شنبه از کشف سه مورد واکسیناسیون خبر داد که سرنگ‌ها با دز‌های واکسن کووید-۱۹ پر نشده بود و بلافاصله تحقیقات در این باره را آغاز کرد تا مشخص شود که کارکنان درمانی به صورت عمدی دست به این اقدام زده اند یا اتفاقی بوده است.

– احتمال اخلال در برنامه لغو محدودیت‌های قرنطینه‌ای:

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه هشدار داد اگر شیوع گونه هندی ویروس کرونا در این کشور ادامه یابد، ممکن است ادامه برنامه لغو محدودیت‌های قرنطینه‌ای مختل شود.
طی هفته گذشته موارد ابتلا به نوع هندی ویروس کرونا در انگلیس از رقم ۵۲۰ مورد به یک هزار و ۳۱۳ مورد افزایش یافت.

– اعلام وضعیت اضطراری کرونایی در دیگر استان‌های ژاپن:

در حالی که تنها ده هفته تا برگزاری بازی‌های المپیک توکیو باقی است، دولت ژاپن روز جمعه اعلام کرد با تشدید همه گیری در این کشور، در سه استان دیگر وضعیت اضطراری اعلام می‌شود. در توکیو وضعیت اضطراری از ۲۵ آوریل به اجرا درآمده است.
راجر فدرر، ستاره تنیس روز جمعه اعلام کرد: ورزشکاران به یک تصمیم قطعی در مورد برگزاری بازی‌های المپیک توکیو نیاز دارند. این مسئله را که رویدادی قبلا یک سال به تعویق افتاده است و در نهایت لغو شود را کاملا درک می‌کنم.

منبع:صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید