جانسون: در نقطه عطف خطرناکی قرار داریم/ احتمال به میدان آمدن ارتش برای مهار کرونا

    کد خبر :747942

“بوریس جانسون”، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که می خواهد برای کنترل و نظارت بر تشدید قواعد کرونایی در این کشور احتمالا همچنین ارتش را به میدان آورد.

وی در سخنانی در پارلمان انگلیس اعلام کرد: اقدامات سختگیرانه برای مهار کرونا دائما مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نقض قواعد جریمه های مالی اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد که پلیس در خیابان های کشور حضور بیشتری خواهد داشت و در صورت لزوم می توان از ارتش برای تقویت کنترل ها استفاده کرد.

جانسون در سخنانی که عصر روز گذشته ایراد شد به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در انگلیس در این باره هشدار داده و گفت: ما اکنون باید این ویروس را سرکوب کنیم. عقل و فهم سالم انسانی موثرترین سلاح در این راستا است.

نخست وزیر انگلیس اخیرا برای مهار کرونا اقدامات و محدودیت ها در این کشور را به شدت تشدید کرده و برای ناقضان قواعد کرونایی جریمه های سنگینی را مد نظر قرار داده است. جانسون همچنین از شهروندان خواسته است که در صورت امکان از منزل کار کنند.

جانسون در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که این کشور در یک نقطه عطف خطرناک قرار دارد. آمار مبتلایان در انگلیس تقریبا درطی هفت روز دو برابر شده است.

روز سه شنبه آمار مبتلایان روزانه با حدود 5 هزار مورد در یک روز به بالاترین میزان از اوایل ماه می رسید. به گفته کارشناسان بهداشتی بلند پایه در انگلیس اگر این ویروس همچنان با این سرعت بالا گسترش یابد در اواسط اکتبر آمار مبتلایان روزانه به تقریبا 50 هزار مورد در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

محدودیت های جدید احتمالا به مدت 6 ماه در انگلیس برقرار خواهد بود.

جانسون تاکید کرد که این قواعد تنها در صورتی کارآمد است که همه به آن پایبند باشند.

به گزارش تسنیم، انگلیس جزو کشورهای اروپایی است که به شدت تحت تاثیر عواقب شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 403551 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و 41825 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید