جاماندگان یارانه به گوش باشند

    کد خبر :913080
امروز آخرین فرصت برای جاماندگان یارانه
ممکن است در روزهای پیشرو یارانه جدید بخشی از جاماندگان پرداخت شود. در حساب این معترضان در حال حاضر به صورت مشروط یارانه اردیبهشت موجود استبخشی از معترضان یارانه جدید ممکن است تا پیش از پایان ماه جاری، یارانه نقدی اردیبهشت ماه را دریافت کنند.گروه، شامل افرادی هستند که دولت به صورت مشروط یارانه اردیبهشت ماه آنها را واریز کرده اما این یارانه هنوز قابل برداشت نیست.

واریز احتمالی روزهای پیش رو  نتیجه بررسی بخشی از درخواست‌های به ثبت رسیده از سوی جاماندگان است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها مسئول ثبت درخواست این گروه از جامعه است.

درخواست معترضانی که واریزی آنها قطع شده در وزارت رفاه و درخواست جاماندگانی که از ابتدا هیچ نگرفتند  در سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت می‌شود. با این حال نتیجه رسیدگی به تمام این درخواست‌ها برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ماه گذشته بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت برای برخی از معترضان مبالغی واریز کرد اما اجازه خرج کردن آن را نداد. قرار است بعد از بررسی دادخواست اعتراضی این افراد، در خصوص برخورداری آنها از یارانه جدید تصمیم گیری شود.

براین اساس چنانچه درخواست اعتراض این افراد پذیرفته شود، علاوه بر امکان برداشت یارانه اردیبهشت ماه، واریزی خرداد و سایر ماه‌ها نیز به حسابشان واریز می‌شود.

این شرایط قابل تعمیم برای همه معترضان نیست. هرچند دولت متعهد است تا به همه معترضان واجد شرایط از اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه پرداخت کند.

به صورت مشخص شماری از معترضان هنوز شامل حال واریزی مشروط دولت نشدند و در عین حال دادخواست آنها برای دریافت حمایت‌های جدید در دست بررسی است.

این گروه بیشتر کسانی هستند که از ابتدای آزاد سازی قیمت‌ها در سال ۸۰، هیچ وجهی از دولت دریافت نکردند.

در مقابل اما این گروه معترضانی هستند که مشمول پرداخت مشروط دولت شدند، عموم این افراد تا ماه گذشته ماه یارانه بگیر بودند.

شامگاه نوزدهم اردیبهشت ماه برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت اجرا شد، در دهک‌های اول تا سوم به هر عضو خانوار ۴۰۰ هزار تومان و در دهک‌های چهارم تا نهم به هر عضو خانوار ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

مبلغ واریزی معادل دو ماه یارانه جدید بود و امکان خرج کردن واریزی اردیبهشت ماه از بیست و یکم خانوار داده شد.

پرداختی مذکور قرار است بابت تهیه اقلام ضروری هزینه شود. دولت طبق قانون بودجه موظف است تا این اقلام را به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در اختیار مردم بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید