تیک‌تاک از ترامپ شکایت می‌کند

    کد خبر :740633

شرکت چینی بایت دنس که به عنوان شرکتِ مادر برای تیک تاک شناخته می‌شود اعلام کرد قرار است شکایتی را علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، تنظیم و فردا (دوشنبه) آن به دادگاه ارائه کند.

این شکایت در ادامه جنجال‌ها و تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا علیه این اپلیکیشن چینی انجام می‌شود. ترامپ پیش از این با مطرح کردن این ادعا که شبکه اجتماعی چینی تیک تاک از اطلاعات کاربران آمریکایی جاسوسی می‌کند و ابزاری برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، از ممنوعیت استفاده از آن در آمریکا خبر داده بود.

البته سخنگوی تیک تاک نیز با اشاره به اینکه اطلاعات کاربران آمریکایی این شبکه اجتماعی در سروِر آمریکایی ذخیره می‌شود، به تهدیدات ترامپ پاسخ داد.

مدیران این شبکه اجتماعی نیز ویدئویی منتشر کردند تا به ترامپ پاسخ دهند. در این ویدئو آن‌ها خطاب به ترامپ گفته‌اند «ما هیچ جا نمی‌رویم» و از مردم خواسته‌اند تا از این شبکه اجتماعی حمایت و پشتیبانی کنند.

در همان زمان شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود پس از گفتگو با دونالد ترامپ مذاکرات برای خرید اپلیکیشن تیک تاک را پیش می‌برد؛ اما به دنبال تهدید ترامپ به ممنوعیت کاربرد شبکه تیک تاک در آمریکا، این شرکت از خرید این اپلیکشن صرفه نظر کرد.

نگرانی‌هایی در میان جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کردند و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید