تیراندازی در کالیفرنیا ۳ کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت

    کد خبر :923343
تیراندازی در کالیفرنیا ۳ کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت

در پی تیراندازی در یک مهمانی شبانه در جنوب کالیفرنیا ۳ نفر کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، مقامات پلیس منطقه اعلام کردند با اعلام خبر تیراندازی، افسران پلیس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند که در آنجا با جسد 3 نفر مواجه شده و 2 نفر دیگر را که مجروح شده بودند، به مراکز درمانی منتقل کردند.

مقامات اعلام کردند تاکنون علت و انگیزه تیراندازی مشخص نشده است اما گمان می رود این یک حادثه موردی بوده باشد.

این در حالی است که تحقیقات بیشتر درباره این حادثه ادامه دارد و تاکنون جزئیات بیشتری در این باره مشخص نشده است.

این در حالی است که در پی تیراندازی هفته گذشته در ایالت ایلینوی آمریکا و کشته و زخمی شدن دستکم 36 نفر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قول داد به همه گیری خشونت مسلحانه در این کشور پایان دهد.

وی در مراسم روز استقلال آمریکا گفت: مبارزه برای پایان دادن به همه گیری خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه دست از مبارزه با خشونت های مسلحانه بر نمی دارد تصریح کرد من نخستین لایحه کنترل سلاح طی دهه های اخیر را در اواخر ماه ژوئن امضا کردم اما همچنان کارهای زیادی باید در این زمینه انجام شود.

این در حالی است که حدود 20 روز پیش، 20 تن از سناتورهای مجلس سنای آمریکا شامل 10 سناتور دموکرات و 10 سناتور جمهوری خواه، از حصول توافق بین اعضای دو حزب برای کنترل سلاح خبر دادند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این توافق، آن را گامی بسیار مهم برای امنیت آمریکا دانست و اظهار کرد روشن است که تمام کارهای مورد نیاز برای جلوگیری از خشونت های مسلحانه انجام نشده اما این توافق گامی بسیار مهم در مسیری درست و می تواند مهم ترین قانونی باشد که طی دهه های اخیر در کنگره به تصویب رسیده است.

حدود یک ماه پیش نیز مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا و با رای مثبت هر دو حزب، لایحه کنترل سلاح را تصویب کرد که بر مبنای آن حداقل سن مجاز خرید سلاح های نیمه اتوماتیک افزایش یافته و فروش خشاب اسلحه با ظرفیت بیش از 15 فشنگ ممنوع است.

این لایحه با 223 رای موافق و 204 رای مخالف طرح افزایش حداقل سن مجاز خرید اسلحله از 18 به 21 سال را تصویب کرد.

سیاری از سناتورهای آمریکایی معتقدند کنترل سلاح راه حل مبارزه با خشونت های مسلحانه در آمریکا نیست بلکه باید با اجرای برنامه های سلامت ذهنی مردم، افزایش امنیت و ایمنی مدارس و استفاده از نگهبانان مسلح در مدارس، به کاهش این نوع حوادث کمک کرد.

به گزارش تسنیم، لازم به ذکر است آمار جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می دهد در سال 2020، بیش از 45 هزار آمریکایی در نتیجه خشونت های مسلحانه کشته شده‌اند که این رقم برای نخستین بار از میزان قتل بالاتر بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید