۱۳ کشته و زخمی در حادثه تیراندازی شهر فینیکس در ایالت آریزونا

    کد خبر :819609
تیراندازی شهر فینیکس در ایالت آریزونا

مقامات آمریکایی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر در تیراندازی‌های روز پنجشنبه در سه شهر واقع در غرب فینیکس خبر دادند.

پلیس شهر «فینیکس» (Phoenix) در ایالت آریزونای آمریکا در حال رسیدگی به یک حادثه تیراندازی است که تاکنون یک تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی برجای گذاشته است.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این فرد مسئول همه این تیراندازی‌ها است یا خیر.

مقامات معتقد هستند این فرد به تنهایی اقدام کرده است، هر چند که انگیز وی هنوز مشخص نیست.

براندون شفرت Brandon Sheffert سخنگوی پلیس پئوریا Peoria بعد از ظهر پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد یکی از قربانیان تیراندازی جان باخته است.

وی افزود پلیس پس از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی تماسی درباره تیراندازی دریافت کرد.

تیراندازی و خشونت مسلحانه در حالی هر سال جان هزاران آمریکایی را می‌گیرد که لابی قدرتمند اسلحه و حامیان آن در دستگاه‌های اجرایی و کنگره آمریکا از تصویب و اجرای قوانین بازدارنده و ضد حمل آزادانه سلاح در آمریکا، به دلیل منافع شخصی جلوگیری می‌کنند.

بر اساس آمار مؤسسات آمریکا، شمار کودکانی که در این کشور در معرض خشونت مسلحانه قرار دارند، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

یک مطالعه دیگر در آمریکا نشان می‌دهد، روزانه حداقل ۷ کودک و نوجوان آمریکایی قربانی استفاده از سلاح گرم می‌شوند. تنها در سال ۲۰۱۱ بیش از ۳ هزار کودک و نوجوان با شلیک گلوله در آمریکا کشته شده‌اند.

آمار واقعی جرم و جنایت در آمریکا توسط دولت و رسانه‌های این کشور سانسور می‌شود، با این حال طبق آمار رسمی، میزان جرم و جنایت در آمریکا، ۲۰ برابر سایر کشور‌های توسعه یافته است.

منبع: صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید