توییتر فروش تیک آبی را متوقف کرد!

    کد خبر :952688
توییتر فروش تیک آبی را متوقف کرد!

توییتر عرضه گزینه تیک آبی احراز هویت سرویس اشتراکی توییتر بلو را در پی رشد قارچ گونه حساب‌های جعلی، متوقف کرد.

تیک آبی پیش از این مختص حساب‌های کاربری سیاستمداران، شخصیت‌های معروف، روزنامه‌نگاران و سایر چهره‌های عمومی بود و هویت آنها را تائید می‌کرد. اما تیک آبی اکنون به عنوان گزینه سرویس توییتر بلو با هزینه اشتراک ماهانه هشت دلار برای همه کاربران عرضه شده است تا همزمان با خروج آگهی دهندگان از توییتر، به افزایش درآمد این شرکت شبکه اجتماعی کمک کند.

این اغتشاش بخشی از دو هفته بی‌نظمی در توییتر از زمان تکمیل خرید این شرکت توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار است. ماسک نیمی از کارمندان توییتر را اخراج و مدیران و مقامات ارشد هیات مدیره را برکنار کرده و درباره احتمال ورشکستگی توییتر هشدار داده است. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد با نگرانی عمیق، به نظاره توییتر نشسته است.

چندین کاربر روز جمعه گزارش کردند گزینه اشتراک جدید برای تیک احراز هویت، ناپدید شده و یک منبع آگاه به رویترز گفت: عرضه این سرویس فعلا متوقف شده است. اما توییتر در این باره اظهارنظر نکرد.

از زمان عرضه پولی تیک آبی، حساب‌های جعلی که وانمود می‌کنند برندهای بزرگ از جمله تسلا، اسپیس ایکس، روبلوکس، نستله و لاکهید مارتین هستند، در توییتر ظاهر شده اند.

حساب پشتیبانی توییتر رو جمعه در توییتی اعلام کرد: برای مبارزه با جعل هویت، این پلتفرم برچسب “رسمی” را به بعضی از حساب‌های کاربری اضافه کرده است. این برچسب چهارشنبه گذشته معرفی شده بود اما ساعاتی بعد توسط ایلان ماسک لغو شد.

شرکت داروسازی ایلای لی‌لی پس از این که یک حساب جعلی در بحبوحه اعتراض سیاسی و کنکاش درباره قیمت بالای دارو، در پیامی اعلام کرد انسولین رایگان خواهد شد، در توییتی، عذرخواهی کرد و نوشت: ما از کسانی که پیام گمراه کننده از یک حساب جعلی لی‌لی دریافت کرده اند، عذرخواهی می‌کنیم.

تعدادی توییت گمراه کننده از سوی یک حساب دارای تیک آبی با عکس پروفایل مشابه تسلا هم منتشر شد.

ای جی بوئر، استاد دانشگاه آلاباما در این باره گفت: توییتر طی سالهای متمادی تلاش کرد با انتشار اطلاعات نادرست مقابله کند و به نظر می‌رسد ایلان ماسک در مدت چند هفته، این تلاش را باطل کرده است.

ایلان ماسک اعلام کرده است کاربرانی که جعل هویت کنند، بدون هشدار با مسدود شدن دائمی حساب کاربری خود روبرو می‌شوند. حسابهای جعلی برندهایی شامل نینتندو و بریتیش پترولیوم مسدود شده اند.

ایلان ماسک در نخستین ایمیلی که پنج شنبه گذشته به کارمندان توییتر فرستاد، اعلام کرد اگر توییتر نتواند درآمد اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، قادر نخواهد بود در رکود اقتصادی در پیش، دوام بیاورد.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از شرکت‌ها از جمله جنرال موتورز و یونایتد ایرلاینز تبلیغات در توییتر را از زمان خریداری شدن آن توسط ماسک، متوقف کرده اند.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید