تویوتا بالاتر از فولکس واگن، پرفروش ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۰ شد

    کد خبر :780992

با وجود شیوع ویوروس کرونا و کاهش تولید محصولات، تویوتا توانسته است به فروش جهانی ۹/۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰ برسد. مجموع عرضه برای برندهای زیرمجموعه فولکس واگن، ۹/۳ میلیون دستگاه بوده است.

طی ۲۰ سال اخیر، غول‌های سه قاره، شامل تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز، جایگاه پرفروش‌ترین گروه خودروساز جهان را در اختیار داشته‌اند. پس از بحران مالی در اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰، جنرال موتورز به رتبه‌های پایین‌تر نزول کرد تا تویوتا و فولکس‌واگن برای جایگاه‌های اول و دوم رقابت کنند.

بنابر اعلام رسمی تویوتا، فروش محصولات این گروه خودروسازی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل، ۱۱/۳ درصد کاهش داشته و به عدد ۹/۵۲۸ میلیون دستگاه رسیده است. این آمار، در مقایسه با فولکس‌واگن که کاهش ۱۵/۲ درصد و مجموع فروش ۹/۳۰۵ میلیون دستگاه داشته، جالب توجه به نظر می‌رسد.

شیوع ویروس کرونا، تأثیری چشم‌گیر بر تقاضا مردم جهان برای خرید خودرو داشت. همچنین، شرکت‌های سازنده نیز مجبور به توقف تولید و قرنطینه کارکنان خود شدند که در بازه‌های زمانی مختلف، تا ۵۰ درصد فعالیت‌های صنعتی را کاهش داد. با شروع سال ۲۰۲۱ و بهبود نسبی شرایط بهداشتی در سراسر جهان، تقاضا برای خرید خودروهای جدید، به آمارهای سال ۲۰۱۹ نزدیک شده است.

به گزارش زومیت، امسال خودروسازان بزرگ تلاش می‌کنند تا تولید مدل‌های برقی و هیبریدی را افزایش می‌دهند. این نوع محصولات، ۲۳ درصد از کل فروش تویوتا در سال ۲۰۲۰، را پوشش داده‌اند. در سمت دیگر این رقابت، فولکس واگن نیز با خودروهای تمام برقی i.D ۳ و i.D۴ فصل جدیدی از موفقیت تجاری را آغاز کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید