توهمات عربستان برای دخالت در مذاکرات هسته‌ای ایران

    کد خبر :804430
توهمات عربستان برای دخالت در مذاکرات هسته‌ای ایران

تلویزیون عربستان سعودی در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرد که ریاض خواستار پیوستن جدی ایران به مذاکرات هسته‌ای و اجتناب از تشدید تنش‌ها است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض خواستار پیوستن جدی ایران به مذاکرات هسته‌ای و اجتناب از تشدید تنش‌ها است.

تلویزیون عربستان سعودی به نقل از «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده ریاض در سازمان ملل، افزود: ریاض بر ضرورت دستیابی جامعه جهانی به توافق قدرتمندتر و طولانی‌تر با ایران تاکید دارد.

ریاض همچنین در ادامه سخنان مداخله‌جویانه خود مدعی شد: خواستار تداوم نظارت بر ایران برای ممانعت از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای هستیم.

ماجد بن عبدالله القصبین، وزیر اطلاع رسانی عربستان نیز روز چهارشنبه پس از برگزاری نشست هیئت وزیران سعودی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان سعودی به روند مذاکرات در وین اشاره کرد و گفت: طی بیانیه‌ی هیئت وزیران عربستان از تهران دعوت به عمل آمده است تا به مذاکرات وین ادامه دهد.

عربستان که از طرفین برجام نیست، تمایل بسیاری داشت تا بتواند در نشست جاری وین به منظور بازگشت طرفین به برجام شرکت کند و توهمات خود را عملی سازد که موفق نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ریاض همچنین طی چند روز گذشته و در واکنش به موضوع غنی‌سازی ۶۰ درصد ایران، اعلام کرده بود: این مسئله را نمی‌توان یک برنامه برای استفاده‌ای مسالمت‌آمیز تلقی کرد. ما از تحولات ایران نگران هستیم.

روزنامه فاینشنال تایمز هفته گذشته در گزارشی مدعی شد که مقامات رسمی ایران و عربستان، نهم ماه میلادی جاری (۲۰ فروردین) در بغداد، پایتخت عراق دیدار داشته و درباره موضوعات دوجانبه رایزنی کرده‌اند.

منابعی در خاورمیانه در این‌باره به وریترز گفته‌اند که عربستان سعودی و ایران قصد دارند طی ماه جاری (آوریل) گفت‌وگو‌های بیشتری را انجام دهند، اما زمان دقیقی برای آن مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید